فرهنگ علوی فرهنگ انسان سازی و‌ محبت است

خبرگزاری شبستان: نماینده ولی فقیه در استان مرکزی و امام جمعه اراک گفت: فرهنگ علوی فرهنگ انسان سازی،‌ محبت و اهل بیت(ع) است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از اراک، آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی، نماینده ولی فقیه در استان مرکزی و امام جمعه اراک امروز (1آبان) در کلاس درس اخلاق مدیران دستگاه های اجرایی استان که در حسینیه شهدا برگزار شد گفت: دهه امامت و ولایت دهه تبیین سیره نبوی و علوی است که امید است همگان از این دهه بر بار معنویت و انسانیت خود اندوخته باشند.


وی با تاکید بر گسترش ‌اخلاق و سیره علوی در جامعه افزود: ‌غدیر یک مکتب است و همه ما از پیروان، دوستداران و مشتاقان این مکتب هستیم.


امام جمعه اراک اظهار کرد:‌ کتاب نورانی نهج البلاغه سراسر معنویت، شعائر دینی اسلامی و فرهنگ علوی است که باید بیش از پیش در جاری و ساری شدن معانی این کتاب گرانقدر در جوامع اسلامی کوشیده شود.


آیت الله دری نجف آبادی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اینکه در قوانین اسلام هیچگونه خلل و یا شبه ای وارد نیست افزود: مجازات های اسلامی برای بازدارندگی است و چنانچه احکام اسلام در جامعه اجرا شود از بسیاری از ناهنجاری ها و مفاسد اجتماعی جلوگیری خواهد شد.‌


وی همچنین ضمن تبریک به استاندار جدید مرکزی گفت: استان مرکزی توان بالایی در امر تولید و صادرات به ویژه در زمینه سنگ سازی و فولاد دارد که باید به همت مسئولان به جایگاه رفیع در این خصوص دست یابیم.


پایان پیام/
 

کد خبر 305511

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha