ویرانی مساجد شیعیان، ارمغان تجاوز حاکمان بحرینی!

مگر نه آنکه در آیات و روایات اسلامی از مسجد به عنوان پایگاه و مرکز وحدت مسلمانان و قلب تپنده شهرها و روستاهای کشورهای اسلامی یاد شده است.پس آل خلیفه و آل سعود با حمله و به آتش کشیدن مساجد در پی چه هدفی هستند.

 

 

خبرگزاری شبستان: بطور قطع و یقین می توان اذعان کرد که در میان معابد و مراکز عبادی ادیان الهی، مسجد تنها مکانی است که تمام عناصر و اجزای آن وحدت آفرین بوده و نمادی از یگانگی، انسجام و وحدت در آن نمود یافته است. مسجد هم به لحاظ شکلی و ظاهری که در قالب اجزا و عناصر مختلف شکل یافته است و هم از نظر محتوایی و ماهوی دارای کارکردهای افعالی و اعمالی است که غایت آنها ایجاد وحدت و یگانگی است.

 مساجد دارای کارکردهای بسیار متنوع و متعددی هستند ، همه این کارکردها در عین تعدّد در راستای هم و در یک خط معنوی واحد قرار دارند. در واقع نوعی انسجام و وحدت نانوشته، در همه این نقش ها وجود دارد که همه آنها نسبت به هم همپوشی داشته و تقویت کننده یکدیگر هستند؛ چون هدف نهایی و غایی همه آنها در "کلمه الّله" و کمال انسان تبیین شده است و آنچنان از تجانس و انسجامی برخوردار هستند که هیچیک از کارکردها در تناقص یا نفی دیگر کارکردها، عمل نمی کنند؛ بلکه همه آنها در راستای اتحاد و همبستگی برای عروج و کمال انسان قدم می گذارند.
 
در دین مبین اسلام محور و کانون همه فعالیت ها به مسجد ختم می شود و هیچ فعالیت و فعلی را نمی توان پیدا کرد که در آمیختگی و ارتباط با دین باشد، ولی به مسجد ختم نشده یا مرتبط با مسجد نباشد،این امر مهم نشان از جایگاه و اهمیت محوری است که مسجد دارد.
از طرفی چون مسجد تنها مکانی بود که مسلمانان در آن دوشادوش هم یکرنگ و یکدل اجتماع می کردند، این اجتماع به مصداق "ید الله مع الجماعه" همواره منشاء خیر و برکات معنوی زیادی برای آنان بود.
 بر همین اساس و همزمان با آغاز موج بیداری اسلامی در کشورهای منطقه و سرکوب اعتراضات مردمی توسط حکومت های دست نشانده بویژه در کشور بحرین شاهدیم که این دولت، تخریب مساجد شیعیان را به بهانه نداشتن مجوز در دستور کار قرار داده است.
مسجد همواره در طول تاریخ محل تقویت وحدت مسلمان بوده و هست که این یادآوری در روز سه یا پنج نوبت با ندای الله اکبر و حضور مسلمانان در مسجد برای اقامه نماز انجام و دائماً به مسلمانان لزوم حفظ این وحدت گوشزد می شود، در هر منطقه جغرافیایی که مسجد حضوری فعال دارد در آن نقطه شعاع نورانی وحدت در فضا آکنده شده، انتظار می رود اجتماعی آرام و بدون تنش و اختلاف قابل مشاهده باشد.
با نگاه به تاریخ صدر اسلام می بینیم که مساجد در زمان پیامبر گرامی اسلام به عنوان مکان وحدت مسلمانان نام برده می شد و ایشان از این پایگاه دینی برای حل و فصل امور مسلمانان استفاده می کرد. مگر نه آنکه مساجد شهرها و روستاهای کشورهای اسلامی همواره قلب تپنده و جوشان آن ها بوده اند و اینکه همه شبکه راه های ظاهری و بلکه ارتباط درونی و قلبی اهالی آن نیز به مسجد ختم می شود و خداوند در آیه 18 سوره مبارکه «توبه» می فرماید:"انّما یعمر مساجد الله من امن بالله و الیوم الآخر"تنها کسانی مساجد خدا را آباد می‌سازند که ایمان به خدا و روز رستاخیز دارند.
مگر نه آنکه در روایات اسلامی از مسجد به عنوان پایگاه و مرکز وحدت مسلمانان یاد شده است. پس علت حمله و  به آتش کشیدن مساجد بحرین چیست؟! آیا این تخریب ها به غیر از تحریک احساسات دینی مسلمانان بویژه شیعیان ثمراتی برای حکومت آل خلیفه در پی دارد؟
در چند روز اخیر گزارش ها حاکی از آن است که حکومت آل‌خلیفه که پیش از این نیز اعلام کرده بود قصد تخریب مساجد شیعیان این کشور را دارد، این حرکت را مجددا در دستور کار قرار داده است.متاسفانه برنامه تخریب سه مسجد شیعیان این کشور به نام‌های فدک الزهرا، امام جواد و ام‌البنین در دستور کار حامان بحرینی است و طی روزهای گذشته نیز چند مسجد در بحرین توسط نیروهای امنیتی رژیم آل‌خلیفه تخریب و به آتش‌ کشیده شده است.
پایان پیام/

 

 

کد خبر 30558

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha