ائمه جماعات در رونق کانون های فرهنگی هنری مساجد نقش موثری دارند

خبرگزاری شبستان: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آذربایجان شرقی، گفت: ائمه جماعات و روحانیون در رونق فعالیت های کانون های فرهنگی هنری مساجد نقش تاثیرگذاری دارند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از تبریز، علی داننده، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آذربایجان شرقی، امروز (1 آبان) در جلسه استانی هیات هماهنگی و نظارت بر کانون های فرهنگی هنری مساجد آذربایجان شرقی که با حضور معاون سیاسی امنیتی استاندار برگزار شد، با اشاره به اینکه راه اندازی کانون های فرهنگی هنری مساجد از سال 71 در شورای عالی فرهنگ عمومی تصویب شد، خاطرنشان کرد: روحانیون و امام جماعت مساجد رییس هیات امنا، یک نفر بسیجی فعال و دو فعال فرهنگی و قرآنی، متولیان کانون های فرهنگی هنری مساجد هستند.


وی، افزود: کانون های تخصصصی، خانه های فرهنگ دیجیتال، خانه های نور، خبرگزاری شبستان، طرح اوقات فراغت آسمانی ها و کتابخانه های مساجد از جمله فعالیت های کانون های فرهنگی هنری مساجد است.


داننده، از افزایش تعداد کانون های مساجد خبر داد و ادامه داد: تعداد کانون های مساجد در استان آذربایجان شرقی در سال 84 از 77 کانون به 713 کانون افزایش یافته است.


مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آذربایجان شرقی، تاکید کرد: ائمه جماعات و روحانیون باید با استفاده از ظرفیت مسجد و فعالان این عرصه بر رونق کانون های مساجد بیفزایند.


داننده، با بیان اینکه کمک های مالی به دو صورت به کانون های فرهنگی هنری مساجد صورت می گیرد، خاطرنشان کرد: در نوع اول، سالیانه مبلغ ثابتی برای کانون ها در نظر گرفته می شود و در نوع دوم طرح هایی که در کانون ها اجرا می شود ارزیابی و اعتباراتی تخصیص داده می شود.


پایان پیام/
 

کد خبر 305679

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha