اهمیت وقف در زمینه انرژی هسته ای و صنعتی در کشور

خبرگزاری شبستان:نماینده ولی فقیه در استان البرز صبح امروز با حضور در آیین تودیع و معارفه مدیرکل اداره اوقاف و امورخیریه این استان گفت: نیاز امروز جامعه وقف در زمینه انرژی هسته ای و مسائل علمی است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از البرز؛ حجت الاسلام حسینی همدانی، نماینده ولی فقیه در استان البرز با حضور در آیین تودیع و معارفه مدیر کل اوقاف و امورخیریه استان البرز که صبح امروز در سالن همایش های اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد، گفت: امروز کشور در مسیر نوآوری های علمی است، بحث علوم و صنعت حرف اول را امروز می زند، وقف امروز باید در زمینه های انرژی هسته ای و صنعتی باشد.


به گفته این مسئول؛ فرهنگ وقف در سطح اجتماع باید به روز باشد، این فرهنگ باید در زمینه های ضروری در سطح جامعه انجام شود.


حجت الاسلام همدانی با اشاره به کلیپی که به منظور این آیین برگزار شد، توضیح داد: کلیپی که پخش شد گویای زحمات و تلاش های اداره کل اوقاف استان البرز بود و در نوبه خود آیینی از تودیع و معارفه بود، در این راستا ما از زحمات این اداره کل سپاسگزاریم.


این مسئول ادامه داد: در قرآن کریم آیه ای به صورت مستقیم در خصوص وقف نداریم، اما آیات متعددی است که در زمینه عمل صلح و متداوم ما را سفارش می کند.


امام جمعه کرج توضیح داد: خداوند در قرآن در پنجاه مورد از صفت های بد انسان یاد می کند و در کنار آن راههای معادل سازی این صفات را به جانب خیر و صفات پسندیده عنوان می کند، انسان مال دوست است اما راهی که انسان این صفت را به صفت پسندیده تبدیل کند وقف است، انسان دوست دارد به واسطه مالش تا قیامت از او به خیر و نیکی یاد شود.


در پایان حجت الاسلام حسینی همدانی اظهار داشت: این حب به مال، حب به نفس به واسطه فرهنگ وقف و باور پذیری به آن در سطح جامعه به رشد و توان اقتصادی می انجامد.


پایان پیام/
 

کد خبر 306569

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha