رسانه ها قدم های موثری برای مصرف کالاهای فرهنگی در جامعه بردارند

خبرگزاری شبستان: تهیه کننده برنامه های رادیویی و کارشناس حوزه هنر گفت: رسانه ها باید از سطحی نگری خودداری کنند و قدم های موثری برای مصرف کالاهای فرهنگی در جامعه بردارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اردبیل، امین رسولی تهیه کننده برنامه های رادیویی، کارشناس حوزه هنر و هنرمند صدا و سیما عصر امروز( 5 آبان) در نخستین همایش هنر و رسانه اظهار داشت: رابطه مستقیمی بین افزایش میزان مطالعه شهروندان با مصرف کالاهای فرهنگی در جامعه وجود دارد.


وی با بیان اینکه در علم سیاست مطبوعات رکن چهارم دموکراسی است، افزود: هنرمند در قبال جامعه وظیفه دارد و یک اثر هنری با همکاری شبکه پیچیده ای از کنشگران اجتماعی است که می تواند جایگاهی پیدا کند.


رسولی با تاکید بر اینکه هنر ماندگار است و وقتی با رسانه عجین می شود ماندگاری آن افزایش می یابد و می توان گفت که هنرمند معتبر به رسانه نیز اعتبار می بخشد، ادامه داد: رسانه ها باید از سطحی نگری خودداری کنند و قدم های موثری برای مصرف کالاهای فرهنگی در جامعه بردارد.


این تهیه کننده برنامه های رادیویی با اعلام این مطلب که رسانه ها می توانند به سبک زندگی مردم جهت بدهند، اضافه کرد: نهاد ها و موسسات فرهنگی باید نزدیکی تنگاتنگی با همدیگر داشته باشند و به دور از سیاسی کاری و باند بازی باعث اعتلای فرهنگی کشور و جایگاه هنر در جامعه باشند.


رسولی در پایان سخنان خود با تاکید بر این نکته که فعالیت های گسسته و بی نظم باعث کاهش ماندگاری یک اثر هنری می شود، خاطر نشان کرد: سطحی نگری و عوام نگری در بین مسئولان گاهی به جهت دهی به یک رسانه منجر می شود و مطبوعات را از بیطرف بودن و بیان مشکلات جامعه به دور می سازد.


گفتنی است؛ در پایان این همایش از نشریه امید اردبیل، شمالغرب، مهر اردبیل، اردبیل امروز، اردبیل نوین، اندیشه اردبیل، خبرگزاری مهر، خبرگزاری فارس و صدا و سیما به پاس فعالیت در حوزه هنر و اعتلای جایگاه آن با اهدای لوح و جوایزی تقدیر بعمل آمد.


پایان پیام/

 

کد خبر 306679

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha