امضای تفاهم نامه کانون های مساجد مازندران با نهضت سوادآموزی

خبرگزاری شبستان: تفاهم نامه آموزشی و فرهنگی برای ریشه کنی بی سوادی میان معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش مازندران و مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی و هنری مساجد این استان به امضا رسید.

محمد فوقی، مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی و هنری مساجد مازندران امروز(6آبان) در گفتگو با خبرنگار شبستان یکی از شاخص های مهم توسعه در عصر جدید را باسوادی و تقویت فرهنگ یادگیری دانست.


وی با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر به صفر رساندن بی سوادی در کشور اعلام کرد: استان مازندران در گروه سنی 49-10 با داشتن قریب به 97درصد باسواد رتبه اول باسوادی رادر بین استان های کشور را به خود اختصاص داده است.


فوقی با بیان اینکه مساجد جایگاه ویژه ای در نزد مردم دارند، خاطرنشان کرد: برای تحقق منویات مقام معظم رهبری درخصوص ریشه کنی بی سوادی تفاهم نامه آموزشی و فرهنگی میان کانون های فرهنگی و هنری مساجد مازندران با نهضت سوادآموزی این استان با موضوع بهره گیری از ظرفیت های موجود کانون های مساجد در شناسایی، جذب و آموزش بی سوادان به امضا رسید.


وی توسعه، تقویت و فرهنگ سازی در کسب علم و دانش و حضور بازماندگان از تحصیل در برنامه های آموزشی سوادآموزی و تحکیم سواد به منظور ریشه کنی بی سوادی در گروه سنی49-10 سال را از اهداف این تفاهم نامه برشمرد.


فوقی از مساجد به عنوان پایگاه های اعتقادی، سیاسی، علمی، فرهنگی و اخلاقی یاد کرد و گفت: امیدواریم با انعقاد این تفاهم نامه از ظرفیت مساجد و در بطن آنها کانون های فرهنگی و هنری مساجد در ارتقاء آگاهی، بینش و بصیرت سوادآموزان گام ارزشمندی برداشته شود.


پایان پیام/

کد خبر 306730

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha