راه اندازی سامانه صدور کارت هوشمند ملی در بوشهر

خبرگزاری شبستان: در آیینی با حضور مسولان استانی، سامانه صدور کارت هوشمند سوخت در استان بوشهر راه اندازی شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از بوشهر، فریدون حسنوند، استاندار بوشهر، پیش از ظهر امروز (6 آبان)، در آیین راه اندازی سامانه صدور کارت هوشمند ملی گفت: ثبت احوال نقش مهمی در جامعه دارد و از مراکز مهم و حیاتی کشور است.

 

وی افزود: صدور کارت ملی به صورت هوشمند به برنامه ریزی دقیق در جامعه کمک می کند و می تواند برطرف کننده بسیاری از مشکلات موجود باشد.

 

استاندار بوشهر تصریح کرد: صدور کارت ملی هوشمند در حذف وصرفه‌جویی کاغذ بسیار تاثیرگذار بوده و اقدام شایسته‌ای در جهت ثبت و پیگیری اطلاعات زندگی افراد جامعه است.

 

حسنوند خاطر نشان کرد: با توجه به مزیت‌های صدور این کارت، نباید این اقدام با بی‌دقتی همگام شود و بر این اساس ضروری است ضمن اجرای صدور کارت ملی هوشمند نتایج و نحوه عملکرد آن به درستی مورد بررسی قرار گیرد.

 

کیامرث صالحی نیا، مدیرکل ثبت احوال استان بوشهر نیز گفت: در کارت ملی هوشمند همه اطلاعات افراد به صورت لیزری روی این کارت نوشته شده و ثبت عکس و اثر انگشت صاحب کارت به صورت الکترونیکی درکارت وی ذخیره می‌شود.
 

وی افزود: مرکز هر استان برای صدور کارت هوشمند مد نظر است که در دفاتر پیشخوان دولت و یا مراکز پستی درخواست های متقاضیان برای صدور کارت هوشمند ملی ثبت می شود.
 

این مقام مسئول تصریح کرد: افرادی که کارت‌های ملی آنها گم شده با مراجعه به دفاتر پیشخوان یا ادارات ثبت احوال می توانند کارت شناسایی دریافت کنند و افرادی که کارت های شناسایی آن ها منقضی شده تا پایان سال 92 تمدید خواهد شد.

 

صالحی نیا با اشاره به اینکه کارت ملّی هوشمند به عنوان مقدمه‌ای برای ورود به جامعه اطلاعاتی، می‌تواند موجب توزیع عادلانه فرصت‌ها، کاهش بسیاری از هزینه‌های دولت، مردم و بنگاه‌ها شود افزود: این امور می‌توانند نقش به سزایی در پویایی اقتصاد داشته باشند.

 

پایان پیام/

کد خبر 306890

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha