تقویت بعد هنری تعزیه ضروری است

خبرگزاری شبستان: مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان گفت:تعزیه از هنرهای ارزشی است که تقویت بعد هنری آن ضروری است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اصفهان، حجت الاسلام محمد قطبی، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان در نشست روسای ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان های استان اصفهان در مجتمع فرهنگی آموزشی شهید آوینی سده لنجان، بررسی مسائل و مشکلات مربوط به تعزیه را از محورهای اصلی این نشست عنوان کرد.

 

وی با اشاره به اینکه در آستانه ورود به ماه محرم هستیم، افزود: تعزیه هنری مقدس است و اگرچه بسیاری از هنرهای دیگر مانند خوشنویسی و کاشی کاری نیز با مذهب پیوند دارد اما هنر تعزیه هنری است که پیوند صد در صدی با مذهب دارد.

 

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان در ادامه تصریح کرد: تعزیه هنر ارزشی است که پویا و پرطرفدار است و باید بعد هنری آن را تقویت کنیم تا این هنر مذهبی رشد و تعالی پیدا کند.

 

وی حوزه تاثیر گذاری تعزیه را جمعیت بالایی عنوان کرد و خاطر نشان کرد: تدوین و تنظیم آئین نامه و یک ساختار واحد و جامع و کامل یکی از نیازهای جدی برای ساماندهی هنر تعزیه است.

 

حجت الاسلام قطبی در ادامه گفت: در ماه گذشته نشست با انجمن تعزیه استان و همچنین انجمن تعزیه با رئیس کمسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی برگزار شده است و برخی از مسائل و مشکلات این هنر مذهبی مورد بحث قرار گرفته است و راهکارهایی نیز ارائه شده است.

 

وی افزود: برنامه ریزی های مقدماتی برای ایجاد رشته شبیه خوانی به صورت تک پودمانی در دانشگاه جامع علمی کاربردی فرهنگ و هنر اصفهان انجام شده است تا با ایجاد رشته دانشگاهی این هنر به صورت علمی و تخصصی به افراد دیگر انتقال یابد.

 

پایان پیام/

کد خبر 307181

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha