افزایش 25درصدی آمار طلاق در کشور

خبرگزاری شبستان: مدیرکل دفتر ازدواج و تعالی خانواده وزارت ورزش و جوانان از افزایش 25درصدی آمار طلاق در کشور طی 7 ماهه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبرداد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از سنندج، مسعود امینی، مدیرکل دفتر ازدواج و تعالی خانواده وزارت ورزش و جوانان پنج شنبه شب در جمع خبرنگاران رسانه های گروهی استان کردستان در سنندج اظهار داشت: متأسفانه به دلیل ضعف در مشاوره های پیش، حین و پس از ازدواج در کشور شاهد صدمات بسیاری بر این عرصه هستیم.


وی افزود: عدم مشاوره های کاربردی موجب شده است، بسیاری از ازدواج ها در کشور به طلاق منجر شود و این امر زمینه بروز ناهنجاری های مختلف را در حوزه جوانی در کشور فراهم کرده است.


امینی اعلام کرد: متأسفانه طی 7 ماهه نخست امسال شاهد افزایش 25 درصدی آمار طلاق در کشور بوده ایم.


وی افزود: هم اکنون به ازای هر 5 ازدواج در کشور یک فقره منجر به طلاق می شود.


مدیرکل دفتر ازدواج و تعالی خانواده وزارت ورزش و جوانان تصریح کرد: بدون شک ارائه مشاوره های کاربردی در امر ازدواج می تواند از بسیاری از طلاق ها در کشور جلوگیری نماید.


امینی خاطر نشان کرد: عدم آشنایی جوانان با تهدیدها و فرصت های پیش روی ازدواج به عنوان پاشنه آشیل ازدواج ها در کشور تبدیل شده و همین امر زمینه ساز گسترش طلاق در بین جوانان است.


وی افزود: برای کاهش آمار طلاق در کشور و ارتقای خدمات مشاوره ای در این خصوص زمینه برای فعالیت 300 مرکز مشاوره ازدواج فراهم شده و 61 سازمان مردم نهاد جوانان نیز در این خصوص ساماندهی و شناسایی شده اند.


امینی اظهار داشت: در صورت موافقت کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی این مراکز مشاوره فعالیت خود را در کشور آغاز خواهند کرد.


وی همچنین از اجرای طرح آزمایشی ارائه آموزش های 16 ساعته تخصصی ازدواج در 4 استان خوزستان، قم، قزوین و کرمان خبر داد و افزود: فرهنگ سازی و آشنا کردن هرچه بیشتر جوانان با تهدیدها و فرصت های پیش روی امر ازدواج از جمله نکات کلیدی است که با اجرای این طرح پیگیری می شود.


مدیرکل دفتر ازدواج و تعالی خانواده وزارت ورزش و جوانان در ادامه سخنان خود به میزان بسیار پایین طلاق ها در ازدواج های دانشجویی کشور اشاره کرد و افزود: تاکنون 296 هزار ازدواج دانشجویی در کشور صورت گرفته که فقط 2درصد آن ها به طلاق منجر شده است و این آمار نسبت به میانگین کشوری و حتی میانگین 35درصدی کشورهای اروپایی بسیار پایین است.


امینی افزود: به منظور گسترش ازدواج های دانشجویی و ارائه خدمات مشاوره ای در این حوزه نیز با همکاری معاونت فرهنگی و نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه ها مقرر شده است در مرحله نخست در 8 دانشگاه کشور 8 مرکز مشاوره ازدواج راه اندازی شود.


وی در پایان خاطر نشان کرد: بدون شک هر گونه موفقیتی در امر ازدواج و فرهنگ سازی در این حوزه با نظارت و همکاری خانواده ها میسر خواهد شد و همانطوری که برای بسیاری از معضلات فرهنگی و اجتماعی امکان بازگشت و جبران خطا وجود دارد باید برای پیشگیری از وقوع طلاق نیز روندی برای بازگشت به زندگی مجدد زوجین در نظر گرفته شود.


پایان پیام/

کد خبر 308335

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha