محرم و صفر فرصتی برای ارتقای فرهنگ دینی در جامعه است

خبرگزاری شبستان: کارشناس فرهنگی استان لرستان برضرورت بهره گیری مناسب از ماه های محرم و صفر برای ارتقای فرهنگ دینی در سطح جامعه بخصوص در بین نسل جوان تاکید کرد.

فخرالدین میری، کارشناس فرهنگی استان لرستان در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در خرم آباد، افزود: باید بسترسازی مناسب در حوزه‌های مختلف برای ارتقای جایگاه دین و فرهنگ در جامعه فراهم شود.


وی با تاکید بر ضرورت به کارگیری راهکارهای علمی و کارشناسی شده در حوزه فرهنگی اظهار داشت: باید با برنامه ریزی مناسب از مناسبت های دینی مورد توجه عموم مردم همچون ماه های محرم و صفر برای اشاعه اهداف فرهنگی و دینی در جامعه بهره گرفت.


میری با اشاره به اهمیت حضور و مشارکت اقشار مختلف مردم به ویژه نسل جوانان و نوجوانان در برنامه های مذهبی، بیان کرد: برگزاری برنامه های مذهبی در سطح مساجد و تلاش برای جذب قشر جوان و نوجوان جامعه به مساجد باید مورد توجه برنامه ریزان فرهنگی و مذهبی قرار گیرد.


این کارشناس فرهنگی از مساجد به عنوان پایگاه‌های اصلی در هدایت و جریان‌سازی دینی و فرهنگی یاد و خاطرنشان کرد: بهره برداری از این ظرفیت بزرگ دینی در توسعه اهداف فرهنگی و مذهبی نقشی بی بدیل دارد.


میری با تاکید بر ضرورت هوشیاری مسئولان در برابر دسیسه های فرهنگی دشمنان، اذعان داشت: امروز دشمنان در قالب برنامه های ماهواره ای خانوادگی می خواهند فرهنگ زندگی غربی را در بین جوانان و نوجوانان ما نهادینه کنند.


وی خاطرنشان کرد: گسترش معارف اسلامی در سطح جامعه و تلاش برای جذب گسترده جوانان و نوجوانان به این معارف مهم ترین راه مقابله با دسیسه های دشمنان است.


پایان پیام/
 

 

کد خبر 308652

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha