مراسم شعرخوانی "سرهای قدسیان" در ساوه

خبرگزاری شبستان: مسئول نمایندگی کانون های فرهنگی هنری مساجد شهرستان ساوه از برگزاری مراسم شعرخوانی شاعران این شهرستان در وصف ائمه اطهار(ع) در ماه محرم خبر داد.

محمدمهدی کارکن،‌ مسئول نمایندگی کانون های فرهنگی هنری مساجد شهرستان ساوه به خبرنگار خبرگزاری شبستان در اراک گفت:‌ مراسم شعرخوانی ائمه اطهار(ع) با عنوان "سرهای قدسیان" همزمان با ایام سوگواری سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبداله الحسین(ع) در مسجد جامع سقانلیق برگزار می شود.


وی با بیان اینکه در هر یک از روزهای محرم شعری با موضوع آن روز از سوی شاعران سروده می شود افزود:‌ این مراسم با هدف ترویج و گسترش اشعار حسینی بین شاعران برگزار می شود.


کارکن اظهار کرد:‌ اعضای کانون های فرهنگی هنری مساجد ساوه از چند روز مانده به محرم دیوارهای مساجد را سیاهپوش و احادیث امام حسین(ع) را در قالب پوستر روی پرده های مشکی نصب کردند.


وی تصریح کرد: بسته های فرهنگی شامل سی دی مداحی و نوحه خوانی و سخنان بزرگان دینی در خصوص واقعه کربلا و روز عاشورا، پوستر، بنر،‌ سربند یاحسین(ع)، ‌یازهرا(س) و یاابوالفضل العباس(ع) در ماه محرم بین کانون ها توزیع می شود.


مسئول نمایندگی کانون های فرهنگی هنری مساجد شهرستان ساوه گفت:‌ مکتب عاشورا مکتب انسان سازی است، و مجالس ماه محرم باعث بیداری و هوشیاری مسلمانان می شود.


پایان پیام/

کد خبر 309055

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha