برقراری روابط فرهنگی زمینه ای برای گسترش دوستی و اتحاد  چین و ایران

خبرگزاری شبستان: معاون وزیر فرهنگی کشور چین با بیان اینکه با برگزاری هفته فرهنگی ایران در چین موافق هستیم، برقراری روابط فرهنگی را زمینه ای برای گسترش دوستی و اتحاد میان 2 کشور چین و ایران دانست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از فارس، دونگ لی، معاون وزیر فرهنگی کشور چین، امروز(12آبان) در دیدار با احمد همتی، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس گفت: کشور چین و ایران از گذشته تاکنون از سابقه تاریخی و فرهنگی برخوردارند زیرا این 2 کشور دارای تمدن کهن هستند.


وی یادآور شد: در کشور چین فرهنگ ها و ادیان مختلفی حضور دارند که طی چندین سال گذشته به خوبی در کنار هم قرار گرفته اند از جمله بودایی، مسیحی، مسلمان و غیره از جمله ادیان های مختلف حاضر در کشور چین هستند که هرکدام به طور جداگانه آیین های مذهبی خود را اجرایی می کنند.


معاون وزیر فرهنگی کشور چین، برقراری روابط فرهنگی را زمینه ای برای توسعه و گسترش دوستی و اتحاد دانست و تاکید کرد: جاده ابریشم نه تنها یک مسیر اقتصادی از زمان گذشته تاکنون است بلکه می توان از این جاده در مباحث فرهنگی نیز استفاده کرد.


دونگ لی با بیان اینکه برگزاری هفته فرهنگی باعث توسعه دوستی بین مردم می شود، گفت: با برگزاری هفته فرهنگی ایران در چین موافق هستیم و در این راستا همکاری های لازم را انجام خواهیم داد.


وی راه اندازی مرکز فرهنگی 2 کشور ایران و چین را در توسعه روابط فرهنگی میان این 2 کشور بزرگ و متمدن دنیا موثر ارزیابی و تاکید کرد: ادبیات فارسی دارای جایگاه مناسبی در دنیا است و می توانیم همکاری های مناسبی در این خصوص داشته باشیم.


خاطرنشان می شود، معاون وزیر فرهنگ چین را در این سفر لی یان، دستیار مدیرکل سازمان ارتباطات خارجی وزارت فرهنگ چین، یا جین، رئیس بخش آسیا و آفریقای سازمان ارتباطات خارجی چین، یائو دا، دبیر دفتر وزیر، وو خی، کارشناس بخش آسیا و آفریقا سازمان ارتباطات خارجی چین و چن تانگ، دبیر اول سفارت چین در تهران همراهی می ‌کنند.


بازدید از اماکن فرهنگی و تاریخی شیراز، برگزاری نشست تخصصی با مسئولان فارس، دیدار با اصحاب رسانه و اهالی فرهنگ و هنر از برنامه ‌های هیئت چینی در شیراز است.


پایان پیام/
 

کد خبر 309166

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha