کاهش ازدواج و افزایش طلاق یک معضل اجتماعی در جامعه محسوب می شود

خبرگزاری شبستان: معاون سیاسی اجتماعی استانداری خوزستان، اظهار داشت: کاهش میزان ازدواج و افزایش طلاق، واقعیت های جامعه هستند که یک معضل و آسیب اجتماعی محسوب می شوند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از اهواز، دکتر سیدکریم حسینی، معاون سیاسی اجتماعی استانداری خوزستان، امروز (12 آبان) در جشنواره پیوند آسمانی، از فعال بودن کارگروه فرهنگی اجتماعی به صورت رسمی در استان خبر داد و گفت: با توجه به مطالعاتی که در حوزه مسائل اجتماعی و ازدواج انجام شد، در این کارگروه وارد یک مرحله عملیاتی در خصوص مقابله با آسیب ‌های اجتماعی حوزه خانه و خانواده شدیم.

 

وی با بیان اینکه در این کارگروه ازدواج آسان و پایدار در میان جوانان و همچنین پیشگیری از طلاق مورد پیگیری جدی قرار می ‌گیرند، افزود: واقعیت ‌های اجتماعی در حوزه ازدواج و طلاق را نباید نادیده گرفت و با مخفی کردن آمار و اطلاعات ازدواج و طلاق و غفلت از انجام اقدامات مؤثر، نمی‌ توانیم آسیب ‌های اجتماعی در این حوزه را کاهش دهیم.

 

وی با اشاره به اینکه در بحث ازدواج به مسائل چون افزایش سن ازدواج، کاهش میزان فرزندآوری و سخت شدن مراحل ازدواج مبتلا هستیم، تصریح کرد: در استان خوزستان درصد و میزان طلاق افزایش و ازدواج کاهش یافته است، این ها واقعیت های جامعه هستند که یک معضل و آسیب اجتماعی محسوب می شوند.

 

دکتر حسینی، بر کمک و همکاری علما و مدیران حوزه‌ های علمیه، اساتید روانشناسی دانشگاه ‌ها، پژوهشگران و مدیران دستگاه‌ های فرهنگی به این گونه موضوعات تأکید کرد و ادامه داد: خوشبختانه کارهای بسیار خوبی در حل این مشکلات در استان آغاز شده و تنها به مطرح کردن آسیب ‌ها اکتفا نشده است.

 

وی به راه اندازی دو مرکز مشاوره ثابت در پارک دولت اهواز و نمایشگاه بین المللی اهواز با توجه به حضور جمعیت در آنها اشاره کرد و با بیان اینکه عطش اجتماعی برای مراجعه به مراکز مشاوره در استان وجود دارد، یا آور شد: در استان 120 دفتر ازدواج و طلاق فعالیت می کنند و وجود این تعداد دفتر ازدواج و طلاق یک فرصت برای ما تلقی می شود.

 

همچنین حمیدرضا گرشاسبی، مدیرکل ورزش و جوانان خوزستان، با بیان اینکه جوانان همواره مورد توجه و تهاجم مفسدان هستند، اذعان داشت: بحث ازدواج و تسهیل ازدواج جوانان، امری مهم برای ماست زیرا ازدواج، پیوندی مقدس و میثاقی محکم و محبوب نزد خداست که برای حفظ دین و ارزش ‌های انسانی و تعالی‌ بخش، به صورت مکرر از سوی پیامبران و سنت نبوی به آن اهتمام ویژه شده است.

 

وی با بیان اینکه مکتب بزرگ اسلام ازدواج را وسیله ‌ای برای کمال، بقای دین، تکامل اخلاق، تأمین سلامت جامعه و دوام و بقای نسل می ‌داند، عنوان کرد: ازدواج و در پی آن، تشکیل خانواده به عنوان یک راه حل اجتماعی و کاربردی از ابتدای تاریخ بشر وجود داشته و خانواده، اصلی ‌ترین نهاد اجتماعی و زیربنای شکوفایی اجتماعی و منشأ فرهنگی و تمدن تاریخ بشر است.

 

وی با اشاره به جشنواره پیوند آسمانی، اظهار کرد: موج آفرینی جهت همکاری منسجم ملی در امر ازدواج جوانان، فرهنگ ‌سازی در زمینه الگوی ازدواج اسلامی به موقع، آگاهانه، آسان و پایدار، اطلاع‌رسانی و افزایش آگاهی‌های مورد نیاز جوانان و والدین در موضوع ازدواج و خانواده، هم ‌افزایی دستگاه ‌های اجرایی برای حمایت از ازدواج جوانان و... از جمله اهداف این جشنواره است.

 

پایان پیام/

کد خبر 309264

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha