فرهنگ سازی امر به معروف در جامعه باید دراولویت کاری همه مسولان باشد

خبرگزاری شبستان: معاون فرهنگی ستاد امربه معروف و نهی از منکر استان بوشهر گفت: فرهنگ سازی امر به معروف و نهی از منکر در جامعه باید در اولویت کاری مسوولان باشد و مردم نیز باید با دل و جان پذیرای آن باشند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از بوشهر، خلیل رضایی، مدیرکل آموزش و پرورش و معاون فرهنگی ستاد امربه معروف و نهی از منکر استان بوشهر، در نشست این ستاد به مناسبت هفته امر به معروف گفت: امربه معروف و نهی ازمنکر یکی از واجبات و ارکان دین مبین اسلام است که متاسفانه امروزه درجامع ما نسبت به آن بی توجهی می شود.

 

وی افزود: حضرت امام حسین(ع) برای احیاء دین و امر به معروف و نهی از منکر قیام کرد و در این راه به شهادت رسید.

  

وی تصریح کرد: دانش آموزان باید با تمسک به فرهنگ دینی و اهل بیت(ع) در مسیر اهداف امام حسین(ع) و یاران با وفایش و ارزش های دینی حرکت کنند.

 

رضایی تصریح کرد: اگر قرار باشد این امر و نهی و انتقاد؛ مفید و تاثیرگذار باشد کاری پیچیده و مستلزم مهارت انتقادگری و انجام آن نیازمند مهارت خاصی است که بتوانیم فرد را بدون آنکه ناراحت شود متوجه اشتباهش کنیم.

 

وی در پایان گفت: معرفی فریضه امربه معروف و نهی از منکر در دستگاه های اجرایی و فرهنگ سازی برای پذیرش تذکر زبانی، ضروری است.

 

حجت الاسلام سلمان بحرانی، رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان بوشهر نیز گفت: با توجه به اهمیت بحث امربه معروف و نهی از منکر در این زمینه باید از افراد متخصص و کاربلد استفاده شود.

 

وی افزود: در نیروی انتظامی نیز افرادی که در بحث منکرات فعالیت می کنند باید افرادی آرام، نیروهای نخبه، باسواد و آشنا به کار باشند تا بتوانند به رسالتشان عمل کنند.

 

گفتنی است؛ هفته اول محرم الحرام به عنوان هفته امر به معروف و نهی از منکر نامگذاری شده است.

 

پایان  پیام/

کد خبر 310175

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha