عزاداری ها توام با معرفت و عشق امام حسین(ع) باشد

خبرگزاری شبستان: نماینده ولی معظم فقیه در گیلان گفت: باید سعی کنیم که گریه و عزاداریمان توام با معرفت و عشق و دلدادگی برای امام حسین(ع) باشد زیرا این معرفت موجب زنده شدن شعار"هیهات من الذله"در نهادمان می‌شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از گیلان، آیت الله زین العابدین قربانی، نماینده ولی فقیه در استان گیلان در همایش بزرگ عاشورائیان با مقایسه پلیس در زمان طاغوت و جمهوری اسلامی ایران، نیروی انتظامی را سربازان واقعی حضرت ابا عبدالله امام حسین(ع) نامید.


وی به احیای امر به معروف و نهی از منکر پلیس در جامعه و مشابهت آن با قیام عاشورا اشاره و بیان کرد: عاشورا نیز قیامی برای امر به معروف و نهی از منکر در جامعه است.


نماینده ولی فقیه در استان گیلان به اعمال زشت و ننگین یاران یزید در صحرای کربلا نیز اشاره کرد و اظهار داشت: ظلم و جنایت بنی امیه در صحرای کربلا علیه خاندان با عظمت رسول خداوند(ص) موجب تنفر عمومی علیه ظلم در بشریت و بیداری درجامعه شده است.


وی عشق و علاقه پیامبر خدا به حضرت ابا عبدالله امام حسین(ع) و همچنین محبت، صداقت، بزرگ منشی امام حسین(ع) و قیام با عظمت عاشورا را موجب زنده تر شدن واقعه عاشورا در جامعه خواند و بیان داشت: قیام عاشورا موجب ایجاد قیام‌هایی چون زیدیه و انقلاب اسلامی شده است.


آیت الله قربانی فلسفه قیام امام حسین(ع) را محو ظلم و احقاق حق در جامعه خواند و تصریح کرد: چنین قیام‌هایی که انقلاب اسلامی نیز از این نوع قیام است، مخالفان و دشمنانی با خود به همراه خواهد داشت.


وی در قسمت دیگر از سخنانش به فلسفه گریه برای امام حسین پرداخت و گفت: باید سعی کنیم که گریه و عزاداریمان توام با معرفت و عشق و دلدادگی برای امام حسین(ع) باشد زیرا این معرفت موجب زنده شدن شعار با عظمت امام حسین(ع) " هیهات من الذله" در نهادمان می‌شود.


آیت الله قربانی قیام مردم هند به رهبری مهاتما گاندی و ایستادگی ملت ایران در مقابل تحریم‌های سخت اقتصادی دشمن و همچنین زنده نگه داشتن13 آبان را نشان از عمل به شعار با عظمت امام حسین(ع) "هیهات من الذله " نامید.
 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی پلیس، نماینده ولی فقیه در استان گیلان در پایان از مسئولان فرهنگی خواست کلیپ‌هایی در خصوص عزاداری‌های اسلامی بر مبنای فرمایشات مقام عظمای ولایت و دیگر بزرگان دینی در جهت مبارزه با عزاداری خرافی تهیه و به استحضار مردم برسانند.

 

گفتنی است، سردار ابراهیم قائد رحمتی، فرمانده انتظامی استان گیلان و حجت الاسلام شکری، رئیس عقیدتی سیاسی استان نیز در خصوص رعایت حقوق مردم در عزارداری‌ها، عزاداری صحیح در جامعه و عمل به توصیه‌های پلیسی برای تامین امنیت مطالبی ایراد کردند. این همایش به ابتکار فرماندهی انتظامی استان گیلان با حضور نماینده ولی معظم فقیه در استان، استاندار، مداحان و ذاکران اهل بیت(ع)، هیئت امنای مساجد، جمعی از ائمه جمعه و شورای شهر رشت و ... در سالن همایش پلیس گیلان برگزار شد.

 

پایان پیام/

کد خبر 310203

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha