رسانه ها در ترویج امر به معروف گرانبهاترین رسالت را بر عهده دارند

خبرگزاری شبستان: معاون مطبوعاتی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل با اشاره به ظرفیت رسانه در جریان سازی جامعه، گفت: رسانه ها در ترویج امر به معروف و نهی از منکر گرانبهاترین رسالت را بر عهده دارند.

توحید بلورساز، معاون مطبوعاتی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در اردبیل، با اشاره به ایام محرم، اظهار داشت: هدف دشمن از جنگ نرم، بی اثر نشان دادن فرایض الهی در زندگی و شخصیت افراد جامعه است و در همین راستا مکلف هستیم به فریضه امر به معروف و نهی از منکر عمل کرده و ترویج دهیم.


وی با بیان اینکه ایام محرم الحرام بهترین فرصت و ظرفیت برای احیای فریضه واجب امر به معروف و نهی از منکر است، افزود: هفته اول محرم به هفته احیای امر به معروف و نهی از منکر نامگذاری شده است و ما می توانیم با انجام درست به این فریضه الهی و انسانی، اصلاح امور جامعه در بخش های مختلف را شاهد باشیم.


بلورساز خاطر نشان کرد: امربه معروف ونهی از منکر ارزش های اسلامی را در جامعه زنده می کند و زمانی که این ارزش ها احیا شد، شاهد کاهش فساد و تباهی در آن جامعه خواهیم بود و بهتر است که ترویج امر به معروف و نهی از منکر را در اولویت برنامه های خود قرار دهیم.


معاون مطبوعاتی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل با اشاره به ظرفیت رسانه در همسو کردن افکار و اندیشه ها و ایجاد وحدت در جامعه، گفت: رسانه ها باید در بحث پیشگیری از اعتیاد در این ایام ورود جدی داشته باشند چراکه رسانه ها با فعالیت جدی در این موضوع می توانند بسیاری از آحاد جامعه را با این آسیب آشنا کرده و زمینه ابتلای افراد به خصوص نوجوانان و جوانان را کاهش دهند.


این مسئول با تاکید بر اینکه وظیفه رسانه ها آگاهی بخشی به خانواده ها و مخاطبان خود از عوامل ابتلا و همچنین پیشگیری از این معظل اجتماعی است، عنوان کرد: اعتیاد بزرگ ترین معظل و مادر آسیب های اجتماعی است و این وظیفه رسانه های ما را دو چندان می کند تا با ورود به این معضل، زمینه شیوع و ترویج این بیماری را در جامعه کاهش دهند.


پایان پیام/
 

کد خبر 310523

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha