بارگاه ملگوتی ثامن الحجج (ع)؛ میزبان همایش قرآنی مساجد کشور

همایش قرآنی طرح تلاوت نور با کارگاه های آموزشی و کمیسیون های تخصصی از هفتم تا نهم اردیبهشت با حضور ائمه جماعات، قاریان قرآن و مفسران قرآنی مساجد کشور برگزار می شود.

خبرگزاری شبستان: طرح تلاوت نور به عنوان فراگیرترین و ماندگارترین طرح قرآنی کشور در راستای ترویج فرهنگ قرآنی در مساجد اجرا می شود. گسترش این طرح به مساجد سراسر کشور از اهداف بلندمدت ستادعالی کانون های مساجد است و در این راستا تاکنون حدود 25 هزار مسجد مجری طرح تلاوت نور شدند.
معاونت آموزش و پژوهش ستاد عالی کانون های فرهنگی هنری مساجد برای توسعه و تقویت طرح تلاوت نور برگزاری اولین همایش مساجد فعال قرآنی کشور را با هدف بسترسازی برای گسترش دامنه اجرای طرح تلاوت نور در دستور کار دارد.
محمدرضا جعفری، معاون آموزش و پژوهش ستادعالی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور به استقبال گسترده از این طرح فراگیر در مساجد اشاره کرد و به خبرنگار شبستان گفت: در این طرح هر فرد با تلاوت روزانه یک صفحه از قرآن در مساجد به توسعه فعالیت‌های قرآنی در کانون‌های فرهنگی مساجد کمک می کند.
وی با اشاره به برگزاری همایش سه روزه قرآنی مساجد کشور اظهار کرد: بیش از 200 نفر از قاریان طرح تلاوت نور، 600 نفر از ائمه جماعات مساجد مجری طرح تفسیر همراه و 30 نفر از استادان برجسته قرآنی استان ها در این همایش شرکت می کنند.
وی ادامه داد: این همایش هفتم اردیبهشت با قرائت پیام آیات عظام جوادی آملی و سبحانی و با حضور چهره های قرآنی کشور در مشهد آغاز به کار می کند. تقدیر از فعالان قرآنی مساجد در اجرای طرح تلاوت نور و تفسیر، اجرای مدیحه سرایی ویژه رحلت ایام فاطمیه و تلاوت قرآن از دیگر برنامه های این همایش است.
جعفری رحیم پورازغدی، حجت الاسلام رحیمیان، نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران را از مهمانان مراسم افتتاحیه و حجت الاسلام محمدی، قائم مقام وزیر ارشاد و حجت الاسلام سلیمانی، دبیر ستاد عالی و مشاور وزیر ارشاد را از مهمانان مراسم اختتامیه دانست.
وی با اشاره به برپایی کارگاه های آموزشی با حضور 300 مدعو این همایش بیان کرد: کارگاه های آموزشی در رشته های ترتیل، تجوید و اذان ویژه قاریان تلاوت نور ونیز کارگاه های آشنایی با روش تفسیر کوتاه و کمیسیون های تخصصی با حضور ائمه جماعات مفسر و استادان و قاریان بین المللی قرآن همچون طوسی، سعیدیان، پرهیزکار و پناهی و آیت الله رسولی محلاتی، مترجم قرآن در طول برگزاری همایش برپا می شود.
معاون آموزش و پژوهش ستاد عالی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور خاطر نشان کرد: درصدد اجرای طرح قرائت یک صفحه قرآن در همه مساجد سطح کشور هستیم که با اجرایی شدن آن در سال‌های آینده، اجرای این طرح در سطح بین الملل و تقدیر از تالیان قرآن در کشورهای اسلامی را در مراحل بعدی در نظر داریم.
کانون‌های فرهنگی مساجد در ایران به عنوان الگوی سایر کشورهای اسلامی می‌تواند زمینه فراگیر شدن طرح تلاوت قرآن را فراهم و زمینه‌های برگزاری یک اجلاس بین‌المللی را در این زمینه در سال‌های آینده فراهم کند.
پایان پیام/
 
کد خبر 31081

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha