همایش حماسه حسینی در ایلام برگزار می شود

خبرگزاری شبستان: همایش بزرگ حماسه حسینی ویژه اعضای کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان ایلام برگزار می شود.

حجت الاسلام علی چراغی پور، مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان ایلام، صبح امروز(18 آبان) در این خصوص به خبرنگار شبستان در ایلام، گفت: این همایش بزرگ در محل سالن آمفی تئاتر مجتمع فرهنگی و هنری ارشاد ایلام برگزار می شود.


وی، تصریح کرد: هدف از برگزاری این مراسم تبیین قیام خونین امام حسین(ع) در پنجمین روز از هفته احیای امر به معروف و نهی از منکر، بیان فلسفه اصلی قیام عاشورا و آشنایی بیشتر نسل جوان با وقایع روز عاشوراست.


مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان ایلام، ابراز کرد: در این همایش یک گروه 100 نفره در قابل یک نمایش برخی از مصادیق امر به معروف و نهی از منکر و همچنین فلسفه قیام عاشورا را به زبان هنر بیان خواهند کرد.


حجت الاسلام چراغی پور، یادآور شد: در این نمایش که به صورت روایت گری و تصویری اجرا خواهد شد با زبان هنر تلاش می شود که برخی از مضامین امر به معروف و نهی از منکر به نسل جوان منتقل شود.


وی، با اشاره به اینکه زبان هنر، یکی از تاثیر گذارترین ابزارها برای انتقال معانی و معارف اسلامی است، گفت: دبیرخانه کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان از برنامه ها و فعالیت های هنری در خصوص تبیین معارف اسلامی در حد توان خود حمایت می کند.


مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان ایلام خاطرنشان کرد: در ایام محرم برنامه های ویژه ای در سطح 220 کانون فرهنگی و هنری مسجد در سراسر استان برگزار می شود.


پایان پیام/
 

کد خبر 311035

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha