برگزاری شام غریبان شهدای کربلا در کهگیلویه وبویراحمد

خبرگزاری شبستان؛ آیین معنوی شام غریبان شهدای کربلا شب گذشته در تکایا، مساجد، گلزار شهدا و حسینیه ‌های استان کهگیلویه وبویراحمد برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، عزاداران سیدالشهدا(ع) در استان کهگیلویه وبویراحمد شب گذشته در قالب هیئت های عزادار به یاد شام غریبان شهدای کربلا در عاشورای حسینی نجوای غم انگیز یا حسین را سر داده و به مرثیه سرایی و عزاداری پرداختند.

در این آیین باشکوه و معنوی زنان و کودکان کهگیلویه وبویراحمدی با همراهی کردن هیئت های عزادار با در دست داشتن شمع به یاد مظلومیت امام حسین (ع) اشک ماتم ریختند.

بنابراین گزارش؛ هیئت های عزادار جوانان و نوجوانان به یاد مظلومیت شهدای کربلا با در دست داشتن شمع در خیابان های شهرهای این استان به راه افتاده و با نوحه خوانی و عزاداری عشق و ارادت خود را به امام حسین (ع) و یاران باوفایش بیان کردند.

در مراسم معنوی شام غریبان که به یاد غریبی امام حسین(ع)و یاران با وفایش برگزار شد، مداحان با نوحه و مرثیه سرایی در سوگ ابا عبدالله الحسین(ع) و سخنرانان با ایراد سخنرانی پیرامون واقعه عاشورا این حادثه عظیم را به عنوان عظیم ترین عزاداری و ماتم تلقی کردند.

 

پایان پیام/

کد خبر 312917

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha