استفاده از ظرفیت های ملی برای میزبانی از زائران نیمه شعبان شهر مقدس قم

شهردار قم در نشستی با حجت الاسلام والمسلمین رحیمیان به طرح مسائل و موضوعات پیرامون مجموعه مدیریت شهری با مسجد مقدس جمکران پرداخت.<BR>

به گزارش خبرگزاری شبستان از قم، حجت الاسلام والمسلمین رحیمیان با اشاره به اینکه ظرفیت مسجد مقدس جمکران ظرفیت بسیار عظیمی است که می تواند نقش سرنوشت سازی برای اسلام، انقلاب و برای شهرمقدس قم ایفا کند اظهار داشت: اگر ما بتوانیم با استفاده از ظرفیت مسجد مقدس جمکران و حرم مطهر این جمعیت 15 میلیونی را به 45 میلیون نفر و توقف چند ساعته در قم را به چند روز تبدیل کنیم همه امور دگرگون خواهد شد.

 

وی ادامه داد: ما قم را دستمایه ای برای توسعه مسائل فرهنگی و مفاهیم اسلام ناب می دانیم و لذا در همه ابعاد کار و توسعه را در راستای چنین هدفی می بینیم.

 

تولیت مسجد مقدس جمکران با اشاره به اینکه از جهات مختلف دنیایی از سوژه ها و ایده های ارزشمند در این مکان مقدس وجود دارد که قابل طرح و پیگیری است ابراز داشت: برای رسیدن به راهکارهای مناسب و حل مشکلات موجود می بایست همکاری و هم افزایی بین این جایگاه مقدس و شهرداری شکل گیرد و طی آن تفاهم نامه ای منعقد شده و تدریجا هم به اجرا برسد.

 

حجت الاسلام والمسلمین رحیمیان در بخش دیگری از این دیدار با اشاره به اهمیت بلوار پیامبر اعظم صلی الله و علیه و آله و کاربری آن ابراز داشت: این بلوار باید به یک بازار بزرگ تولید و عرضه محصولات فرهنگی اسلام ناب تبدیل شود و تمام امور مورد نیاز این هدف از محل های اقامتی و هتل های مناسب گرفته تا مدارس علمیه، نمایشگاه های بزرگ فرهنگی و کتابخانه هاباید در آن لحاظ شود.

 

وی خاطر نشان کرد: باید تمام استانداردهای لازم در این بلوار مد نظر قرار گیرد تا جنبه های فرهنگی منطبق با اسلام ناب در آن رعایت شود.

 

محمد دلبری شهردار قم نیز در این دیدار با اشاره به اینکه کار برای مسجد مقدس جمکران موجبات رضایت و خرسندی امام زمان عجل الله تعالی فرجه و مقام معظم رهبری مدظله العالی را فراهم می کند اظهار داشت: اگر همه ما به این موضوع قائل باشیم که قم حرم اهل بیت علیهم السلام است بایستی این حرم را به گونه ای بسازیم که در شان اهل بیت علیهم السلام باشد و وجود حرم مطهر حضرت معصومه سلام الله علیها و مسجد مقدس جمکران کار را در این شهر سنگین تر و حساس تر می کند.

 

وی ادامه داد: اگر تمام مجموعه های این شهر از جمله مدیریت شهری و مجموعه مسجد مقدس جمکران کار را برای رضای خدا و برای اهل بیت علیهم السلام انجام دهند و حریمی برای هم قائل نشوند و هر چه در توان دارند انجام دهند کارها سریعتر به نتیجه می رسد و با هم افزایی به نتایج بهتری خواهیم رسید و کارهای بزرگی را این شهر مقدس انجام خواهیم داد.

 

شهردار قم افزود: به لطف الهی و با تدبیر تولیت مسجد مقدس جمکران جمعی از مسئولین خدوم شهر مقدس قم مسئولیت امور این مکان شریف را عهده دار شده اند و امیدواریم با هماهنگی و همکاری هر دو مجموعه بتوانیم قدمهای بلندی را در راستای اعتلای شهر مقدس قم و این مسجد شریف برداریم.

 

 

دلبری با تاکید بر اینکه جمکران باید یک مشاور برای توسعه مسجد داشته باشد ادامه داد: این مشاور باید با مجموعه مدیریت شهری پیوند خورد و جلسات متعددی را برگزار کنند تا در مسائلی همچون بلوار پیامبر اعظم (ص) که کاری مشترک و جمعی است به طرح های خوب و واحدی برسیم.

 

 

به گزارش مرکز خبر روابط عمومی مسجد مقدس جمکران، وی با اشاره به حضور خیل عظیم عاشقان امام زمان (عج) در ایام نیمه شعبان در مسجد مقدس جمکران اظهار داشت: در مراسم های ملی و مذهبی مانند رحلت امام خمینی (ره) تمام امکانات ملی برای خدمات دهی و پذیرایی از مردم بسیج می شوند ولی ما در ایام نیمه شعبان با آن جمعیت میلیونی هیچگونه کمک ملی نداریم و همه بار به دوش شهرداری است.

شهردار قم با اشاره به اینکه آمار حضور زائران در نیمه شعبان با آمار حجاج بیت الله الحرام برابری می کند اظهار داشت: باید برای برگزاری جشن نیمه شعبان یک ردیف بودجه ثابت در نظر گرفته شود و ااین امر نیاز به عزم ملی دارد و از هم اکنون باید برای نیمه شعبان برنامه ریزی کرد تا زائران نیمه شعبان مسجد مقدس جمکران تغییر را احساس کنند.
 

کد خبر 313222

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha