رشد 6.2درصدی اهدا خون با نذر عزاداران حسینی

خبرگزاری شبستان:پایگاه‌های انتقال خون کشور، شاهد حضور پرشور مردم عزاداری بود که با نذر خون، به عشق مولایشان امام حسین (ع) برای کمک به همنوعان خود، خون اهدا کردند.

به گزارش خبرگزاری شبستان، دکتر بشیر حاجی بیگی، مدیر کل دفتر مدیر عامل و روابط عمومی سازمان، با اشاره به شوق و شور عزاداران حسینی برای اهدای خون در شب تاسوعای حسینی، و روزهای تاسوعا و عاشورا، از حمایت عزاداران حسینی از برنامه این سازمان در تأمین خون سالم و کافی تشکر کرد.

 

بنابراین گزارش، دکتر حاجی بیگی گفت: در شب تاسوعا و روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی، 47 هزار و 560 نفر برای اهدای خون به مراکز انتقال خون سراسر کشور مراجعه کردند که از این تعداد، 39 هزار و 329 نفر موفق به اهدای خون شدند.

 

مدیر کل دفتر مدیرعامل و روابط عمومی، افزایش آمار اهدای خون در ایام یاد شده نسبت به روزهای مشابه در سال پیش را 2/6 درصد عنوان کرد و افزود: تهران با 4489 واحد اهدای خون، آذربایجان غربی با 3150 واحد و آذربایجان شرقی با 3028 واحد، بیشترین آمار اهدای خون را به خود اختصاص داده‌اند. وی همچنین خراسان رضوی، خوزستان، گیلان، اصفهان، مازندران و اردبیل را به ترتیب مراکزی اعلام کرد که در ردیف بیشترین آمار اهدای خون قرار دارند.
 

 

پایان پیام/

کد خبر 314023

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha