رشد سرانه مطالعه کشور با تشویق مطالعه در کودکی

خبرگزاری شبستان:نماینده ولی فقیه در استان البرز در همایش تجلیل از خادمان عرصه کتاب و کتابخوانی در کرج، گفت:اندیشمندان با برنامه ریزی در دوران کودکی سرانه مطالعه را در کشور رشد می دهند.

به گزارش خبرگزاری شبستان در البرز؛ حجت الاسلام سیدمحمدمهدی حسینی همدانی، نماینده ولی فقیه در استان البرز صبح امروز 28 آبان با حضور در آیین تجلیل از خادمان کتاب و کتابخوانی در باشگاه فرهنگی ورزشی میلاد کرج گفت: اساسی ترین عامل در رشد سرانه مطالعاتی در سطح کشور و استان بالا بردن میل و رغبت به کتاب و کتابخوانی در دوران کودکی است، که این مطلب تنها با سعی و درایت اندیشمندان و برنامه ریزی دلسوزان کتاب محقق می شود.
 

حجت الاسلام همدانی با تاکید به این مطلب که نخستین زمان و سرآغاز نویسندگی را خلقت آدمی است، توضیح داد: سرآغاز نویسندگی از همان آغاز خلقت انسان بود، در این میان حضرت ادریس(ع) نخستین نویسنده بود.


به گفته امام جمعه کرج، آموزش، تخصیص یارانه کتاب، همچنین برنامه ریزی اصولی و با برنامه در دوران کودکی در رشد سرانه کتاب بسیار موثر است.


مهمترین متولی کتابخوانی، آموزش و پرورش است
نماینده ولی فقیه در البرز با توجه به این مهم که نقش آموزش و پرورش زیربنایی و شاخص در امر مطالعه است، تصریح کرد: آموزش و پرورش باید فرهنگ کتاب خواندن را با اختصاص ساعت درسی مطالعه آزاد در مدارس و البته با نظارت اعمال کند.
 

این مسئول ادامه داد:محیط آموزش و پرورش از ابتدایی ترین مقطع سنی تا بالاترین مقطع این امکان را دارد که در زمینه علاقمندی کودکان و نسل جوان سهم مطلوب و موثری داشته باشد.
 

ضرورت ترویج فرهنگ وقف کتاب در جامعه
امام جمعه کرج گفت: امروز ادبیات نوین وقف که بر مبنای فرمایش رهبری عنوان شده است، فرصت خوبی را می رساند که متناسب با این ادبیات در بحث وقف کتاب به عنوان یکی از نیازهای ضروری تامل داشته باشیم.


این مسئول ادامه داد: اما مهمترین کتاب قرآن کریم است که در این کتاب الهی بیش از 320 مرتبه کلمه کتاب و مشتقات آن به کار رفته است، کتاب قرآن رسالت اش خارج ساختن انسان از تاریکی ها و جهل است، که می بایست به عنوان محور مورد نظر نویسندگان قرار داشته باشد.


در پایان این همایش نماینده ولی فقیه در استان البرز با بیان اهمیت فرصت های استان عنوان کرد: ظرفیت هایی که در شهر کرج و این استان وجود دارد می توان با شناسایی کتاب های بزرگان در بحث ترجمه کتاب به زبان های مختلف پرداخت و در سطح کشوری آن را گسترش داد.


پایان پیام/

کد خبر 314588

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha