ورود آلات موسیقی به عزاداری ها درشأن امام حسین(ع) نیست

خبرگزاری شبستان:یکی از مداحان به نام کرمانشاهی، با اشاره به سخن امام(ره) در خصوص برگزاری عزاداری ها به شیوه سنتی، گفت: ورود آلات موسیقی به عزاداری ها درشان امام حسین(ع) نیست.

سید احسان معراجی از مداحان به نام و خوش آوازه کرمانشاهی، در گفتگو با شبستان ضمن تسلیت شهادت امام حسین(ع)، ماه محرم فرصت مناسبی است که انسان بتواند به خواسته های درونی اش که ریشه در معنویت و دین مبین اسلام دارد، لبیک بگوید.


وی تصریح کرد:وقتی به آرمان مقدس حضرت ابا عبدالله(ع) در قیام شان نگاه می کنیم می بینیم وی برای اقامه دین جدشان قیام کردند، لذا مداحان هم باید در مجالس‌شان مروج همین اهداف باشند.


معراجی، با بیان اینکه مداحان باید در اشعار شان تجلی حضور حضرت ابی عبدالله را در کربلا نشان دهند، افزود:پرهیز از اشعاری که موجب وهن و خرافه در دین و قیام امام حسین(ع) می شود، در شان قیام بزرگ عاشورا نیست.


این مداح اهل بیت(ع)، توصیه کرد مداحان به کتاب های متقن همچون لهوف، حماسه حسینی و... مراجعه کنند و افزود: اگر زمانی ما در روایتی یا شعری دچار شک شدیم باید به نظر علما و بزرگان مراجعه کنیم.


وی همچنین با اشاره به ورود آلات موسیقی به حوزه مداحی، اضافه کرد: حضرت امام(ره) فرمایش کردند باید عزاداری ها به شیوه سنتی برگزار شود، لذا استفاده از آلات موسیقی نه تنها حس و حال معنوی ایجاد نمی کند بلکه در شان عزاداری اباعبدالله(ع) نیست.


معراجی، با بیان اینکه شخصیت اباعبدالله به قدری در تاریخ ماندگار هستند که در مراسم شهادت ایشان مردم به طور خود جوش اقامه عزا می کنند، افزود: سعی کنیم علاوه بر آگاهی از مصائب واقعه عاشورا، در خصوص شخصیت امام حسین(ع) شناخت پیدا کنیم و این شناخت را به معرفت تبدیل کنیم.


این مداح برجسته کرمانشاهی، افزود: در صورتی که اهداف امام حسین(ع) در خصوص واقعه عاشورا را بفهمیم دیگر عزاداری را پیدا نمی کنیم که اهل واجبات نباشد یعنی نمازش، امر به معروف و نهی از منکرش، زکاتش و همه و همه را از این مکتب آموخته باشد.


وی در پایان برای همه عزداران و نوکران دستگاه بزرگ و بی حد حضرت اباعبدالله توفیق زیارت و عزاداری با معرفت از درگاه خداوند مسئلت کرد.


پایان پیام/

کد خبر 315014

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha