رسانه های فرانسه از توافق می گویند نه از فابیوس!

خبرگزاری شبستان: براساس آخرین بررسی های انجام شده از رسانه های فرانسه، برآورد شد که حصول توافق موضوع مد نظر این دست از رسانه ها بوده است تا پوشش حضور لورانت فابیوس در مذاکرات ژنو.

به گزارش خبرگزاری شبستان: رسانه های فرانسه در روز حضور لورانت فابیوس، وزیر امور خارجه این کشور در نشست ژنو 3 فارق از اخبار مربوط به کارشکنی های فابیوس در دیدار گذشته سران 1+5 با ایران، روی موضوع تقویت توافق متمرکز شدند.
به این ترتیب رسانه های فرانسه کمترین توجهی به حضور فابیوس به عنوان نماینده اسرائیل در مذاکرات نکردند، و حضور جان کری و پیش از آن سرگئی لاوروف دلیل به نتیجه رسیدن مذاکرات دانستند.
روزنامه لوموند فرانسه در این باره نوشت: وقتی جان کری در روز جمعه به حضور در مذاکرات ژنو رضایت داد این معنی حاصل می شوند که این مذاکرات به نتیجه رسیده است و باید فصل پایان آن ورق بخورد.
جنیفر پساکی، سخنگوی وزیر امور خارجه آمریکا اعلام کرد: کری با هدف کم کردن اختلافها و نزدیک شدن به توافق وارد ژنو شد.
یک ساعت و نیم بعد از اعلام سفر جان کری به ژنو، لورانت فابیوس و ویلیام هاگ تمایل به حضور در این مذاکرات را در سطح یک وظیفه دیپلماتیکی ابراز کردند و در این باره وزرای امور خارجه چین و آلمان به آنها پیوستند.
وزیر امور خارجه چین امروز ابراز کرد که مذاکرات ایران و 1+5 به لحظه نهایی رسیده است.
سخنگوی کاترین آشتون نیز اظهار داشت: همه دنیا می دانند که اصول مذاکرات هسته ای ایران چیست؟
مذاکرات هسته ای ایران بر روی ریلی پیش می رود که در آن ایران خود را هرگز از حقوق به حق هسته ای مردم این کشور جدا نمی داند و باور دارد که غرب خود را باید با این حق سازگار سازد.
پایان پیام/


.

کد خبر 315568

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha