یادواره شهید شاخص ملی احمدرضاعباسی در اراک در حال برگزاری است

خبرگزاری شبستان: یادواره دانش آموز شهید احمد‌رضا عباسی شهید شاخص ملی امروز( 3 آذر) با حضور فرمانده کل سپاه انقلاب اسلامی و رئیس سازمان بسیج مستضعفین در کانون فرهنگی تربیتی امام علی(ع) اراک درحال برگزاری است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از اراک، شهید احمد‌رضا عباسی یکم شهریور 1344 هجری شمسی، در شهر آستانه از توابع شهرستان شازند در استان مرکزی به دنیا آمد، تحصیلات پایه اول و دوم ابتدایی را در دبستان ابن سینا، پایه سوم، چهارم و پنجم ابتدایی را در دبستان نوبنیاد آستانه، مقطع راهنمایی را در حکیم نظامی و مقطع دبیرستان را در دبیرستان نصرالله عزیز سلطانی (شهید مطهری) شهر آستانه گذراند.


این شهید والا مقام از جمله زبده‌ترین دانش‌آموزان بود که علاقه زیادی به تحصیل علم و دانش داشت. احراز رتبه اول کلاس در دو پایه سوم و چهارم ابتدایی و سال های دوم و سوم دبیرستان، از جمله موفقیت‌های وی در زمینه علمی بود و علاقمندیش به کتاب و کتابخوانی با وجود بیش از یکصد جلد کتاب در کتابخانه شخصیش گویای این مورد است.


دوران شکوفائی احمد در سن 13 سالگی و همزمان با اعتراضات مردم در جریانات قبل از پیروزی انقلاب در سال 1357 بود، که با وجود سن کم، در تظاهرات مردم آستانه بر علیه رژیم پهلوی و در سایر برنامه‌های انقلابی و مذهبی آستانه، حضوری جدی داشت.


شهید احمد رضا عباسی در تاریخ 14 آذر سال 61 به پایگاه بسیج رفت و برای اعزام به جبهه و حضور در کنار رزمندگان نام نویسی کرد و چهار روز بعد برای آموزش نظامی به پادگان حمزه تهران اعزام شد.


وی در 20 اسفند سال 61 به همراه گردان یا زهرا(س) از تیپ قمر بنی هاشم، به نزدیکی پاسگاه زید عراق ( واقع درمرز مشترک ایران و عراق و در30کیلومتری شمال خرمشهر) اعزام شد و در روز هفتم فروردین 62 هنگام عزیمت به سنگر فرماندهی جهت گفتگو با فرمانده اش، مورد اصابت خمپاره دشمن قرار گرفت و به فیض عظیم شهادت نایل شد.


گفتنی است، این یادواره با حضور سردار محمد‌علی جعفری، فرمانده کل سپاه انقلاب اسلامی، سردار محمد‌رضا نقدی، رئیس سازمان بسیج مستضعفین، حمیدرضا کفاش، معاون پرورشی‌و‌فرهنگی وزارت آموزش‌و‌پرورش و جمعی از مسوولان کشوری و استانی در کانون فرهنگی تربیتی امام علی(ع) شهر اراک در حال برگزاری است.


پایان پیام/

کد خبر 315989

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha