139 شبکه اجتماعی تبلیغی طرح فلاح در خراسان جنوبی فعال است

خبرگزاری شبستان: مدیر امور فرهنگی کمیته امداد خراسان جنوبی از فعالیت 139 شبکه اجتماعی، تبلیغی طرح فلاح در سطح استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از بیرجند، محمد عرب، مدیر امور فرهنگی کمیته امداد خراسان جنوبی، هدف از اجرای این طرح را ارتقای سطح تقوا، بصیرت و ولایت، فراگیری تکالیف شوهر نسبت به همسر و بالعکس، حقوق والدین به فرزندان، حق الناس، دروغ، مهدویت و انتظار عنوان کرد.


وی با اشاره به اینکه طرح فلاح با رویکرد شبکه سازی در قالب شبکه های اجتماعی و تبلیغی مبتنی بر رویکرد امداد محله ها طراحی شده است، افزود: تاکید بر بهبود و اصلاح سبک زندگی، مد نظر قرار دادن موضوعات متناسب با سال حماسه سیاسی و اقتصادی در محتوای فعالیت ها، انسجام بخشی و اجتناب از اجرای فعالیت های غیر منسجم و... را از دیگر رویکردهای این طرح عنوان کرد.


مدیر امور فرهنگی کمیته امداد خراسان جنوبی، تعداد مشاوران دینی که در این طرح با کمیته امداد استان همکاری می کنند را 47 مشاور عنوان کرد و افزود: تاکنون 1221 جلسه با حضور مشاورین دینی برگزار شده است.


پرداخت1میلیارد و 347 میلیون ریال به مددجویان آسیب دیده خراسان جنوبی
معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان گفت: از ابتدای سالجاری یک میلیارد و 347 میلیون ریال در جهت حمایت از مددجویان آسیب دیده از بلایای طبیعی هزینه شده است.


علی اکبر نخعی افزود: با توجه به اینکه نمی توان زمان وقوع بلایای طبیعی را پیش بینی کرد اما با انجام آموزش های لازم و اقدامات پیشگیرانه می توان خسارت های احتمالی ناشی از وقوع اینگونه حوادث را کاهش داد، لذا در این راستا از سوی کمیته امداد استان به تمامی مددجویان تحت حمایت (شهری و روستائی) آموزش های لازم ارائه شده تا در صورت بروز حوادث احتمالی، از خسارت های شدید جلوگیری شود.


به گزارش اداره روابط عمومی و اطلاع رسانی کمیته امداد استان، وی گفت: برای مددجویانی که بر اثر حوادث طبیعی دچار آسیب شده اند، کارشناسان این نهاد به محل اعزام و پس از بررسی، بخشی از خسارت وارده پرداخت می شود.


معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان، احداث 50 واحد مسکونی مقاوم در برابر حوادث طبیعی، تعمیر و بازسازی 9 واحد مسکونی، توزیع 273 سبد غذائی و بهداشتی و توزیع لوازم خانگی ضروری را از دیگر اقدامات صورت گرفته شده به مددجویان تحت حمایت عنوان کرد.


پایان پیام/
 

کد خبر 316408

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha