برپایی ایستگاه‌های "همه واقف باشیم" در مازندران

خبرگزاری شبستان: مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مازندران از برپایی ایستگاه‌های "همه واقف باشیم" در بقاع متبرکه شاخص و میادین اصلی شهرهای این استان در هفته وقف خبر داد.

حجت‌الاسلام ستار علیزاده، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مازندران امروز(6آذر) وقف را از سنت‌های حسنه، مصرح و نیکو دانست، اظهار داشت: مصادیق بسیار زیادی در سفارش ائمه اطهار(ع) در سیره وقف به ثبت رسیده است.

 

وی با اشاره به اجرای برنامه‌های متنوع فرهنگی و اجتماعی هفته وقف در مازندران، گفت: نشست‌های تخصصی با حضور اندیشمندان، فضلا و صاحب‌نظران مرتبط با حوزه‌ وقف با موضوع شناخت ابعاد گسترده‌ی وقف، راهکارهای ترویج فرهنگ وقف، آسیب‌شناسی و شناخت موانع موجود در حوزه‌ وقف انجام می شود.

 

حجت‌الاسلام علیزاده یکی از اولویت‌های سازمان اوقاف در تمامی برنامه‌های هفته وقف را ایجاد و افزایش وقف جدید دانست و بیان کرد: جهت‌گیری کلی برنامه‌های هفته وقف و استفاده بهینه از ظرفیت‌های این ایام درباره ایجاد وقف‌های جدید است.

 

وی تصریح کرد: راهکارهای عملیاتی متناسب با شرایط شهرستان‌های مازندران در موضوع با ایجاد وقف‌های جدید انجام می‌شود.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مازندران به برپایی نمایشگاه عملکرد اوقاف در مازندران اشاره کرد و گفت: نمایشگاه عملکرد اوقاف این استان در بقاع متبرکه شاخص، میادین اصلی شهر و دیگر اماکن عمومی استان برپا می‌شود.

 

حجت‌الاسلام علیزاده به نقش و جایگاه وقف در خلق حماسه اقتصادی اشاره کرد و اظهار داشت: مصادیق استانی در قالب‌های شامل جزوه، بسته‌های خبری و اطلاع‌رسانی و مستند در مازندران منتشر می‌شود.

 

وی از راه‌اندازی ایستگاه‌های "همه واقف باشیم" در بقاع متبرکه شاخص و میادین اصلی شهر خبر داد و گفت: بسته‌های اطلاع‌رسانی در قالب بروشور‌های عملکرد اوقاف، چگونگی اجرای نیات واقفان، معرفی موقوفات اعم از مذهبی، اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، آموزشی، بهداشتی و درمانی در اختیار عموم و علاقه‌مندان قرار گرفته می‌شود.

 

به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه مازندران، حجت‌الاسلام علیزاده  با اشاره به اینکه روزشمار هفته وقف از 21 تا 27 دی ماه سال جاری آغاز می‌شود، افزود: هفته وقف با محوریت شعار "همه واقف باشیم" و بر اساس شعار « وقف، ترویج فرهنگ قرآن و معارف معصومین (ع) » آغاز می‌شود.

 

پایان پیام/

 

کد خبر 317234

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha