نهضت حفظ قرآن کریم در کشور ایجاد شود

خبرگزاری شبستان: یکی از مراجع عظام تقلید قم گفت: باید نهضتی برای حفظ قرآن در کشور ایجاد شود تا همه ترقیب و تشویق به حفظ قرآن کریم شده و از نعمات آن بهره ببرند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از قم، آیت‌الله جعفر سبحانی امروز (6 آذر) در درس خارج فقه خود با اشاره به اهمیت حفظ قرآن کریم گفت: باید همه در این راستا تلاش کنند و مقام معظم رهبری هم در این زمینه تاکید دارند.
 

وی افزود: باید نهضتی برای حفظ قرآن در کشور ایجاد شود تا همه ترقیب و تشویق به حفظ قرآن کریم شده و از نعمات آن بهره ببرند.
 

آیت‌الله سبحانی با بیان اینکه قرآن کلام خداوند است گفت: تمامی آیات قرآن کریم متواتر است و به همین دلیل است که جایگاه رفیعی دارد.
 

این مرجع تقلید تاکید کرد: برای حفظ قرآن کریم نباید بگوییم که سن ما کم و یا زیاد است، بلکه سن ملاک نیست و باید همه در این راستا تلاش کنیم.
 

وی در ادامه با بیان اینکه قرآن کریم تحریف ناپذیر است گفت: برخی می‌گویند که از پیامبر(ص) نقل شده که «سوگند به کسی که جانم در دست اوست، شما نیز گرفتار سرنوشت یهود و نصارا خواهید بود» و عنوان می‌کنند بنا بر این دلیل قرآن هم تحریف شده است در صورتی که این حرف اشتباهی است.


آیت‌الله سبحانی ادامه داد: نباید قبول کنیم که هر آنچه بر سر یهودیان آمده بر سر مسلمانان هم بیاید، زیرا یهودیان 40 سال در بیابان سرگردان بودند و دلیل این سرگردانی هم کفران نعمت و سرپیچی از دستورات الهی بود.
 

این مرجع تقلید تاکید کرد: این حدیث اگر صحیح باشد ناظر به این حقیقت است که همانطور که یهودیان به 72 فرقه مختلف تقسیم شدند مسلمانان هم پس از رحلت ایشان به فرق گوناگون تقسیم خواهند شد.
 

وی با اشاره به برخی تفاسیر از قرآن کریم گفت: نباید تفسیر به رای داشت و البته این تفاسیر از عظمت و کرامت قرآن کریم کم نخواهد کرد.
پایان پیام/

کد خبر 317260

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha