مانور زلزله در تمامی مدارس استان اردبیل برگزار می شود

خبرگزاری شبستان: مدیرکل مدیریت بحران استان اردبیل گفت: پانزدهمین مانور سراسری زلزله و ایمنی در مدارس ،هم زمان با سراسر کشور در کلیه مدارس استان برگزار می شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از اردبیل، علی اسلامی، مدیرکل مدیریت بحران استان اردبیل، صبح امروز( 6 آذر) در جلسه هماهنگی این مانور، اظهار داشت: آژیر زنگ ایمنی در مدارس از طریق رادیو سراسری و استانی یک شنبه 10آذر در دو نوبت صبح بین ساعت 10 تا 30/10 و بعد از ظهر بین 30/14 تا 15 پخش می شود.


اسلامی، شناسایی نقاط امن مدارس، مقاوم سازی غیرسازه ای و مدیریت شرایط بحرانی احتمالی در لحظات اولیه وقوع حادثه توسط مربیان و دانش آموزان مدارس از اهداف برگزاری این مانور آموزشی عنوان کرد.


مدیرکل مدیریت بحران استان اردبیل، هدف از برگزاری این مانور را آموزش پناه گیری صحیح و خروج اضطرای در شرایط وقوع زلزله به دانش آموزان اعلام کرد و گفت: فرهنگ سازی برای کسب آمادگی های لازم در برابر بلایای طبیعی در بین دانش آموزان ضرورتی انکار ناپذیر است.


همچنین اداره کل مدیریت بحران استان اردبیل طی اطلاعیه ای اعلام کرد به موجب پیش بینی اداره کل هواشناسی استان نقشه های پیشیابی هواشناسی نشان می دهند امواج کوتاه سامانه بارشی از عصر پنج شنبه به صورت متناوب تا روز یکشنبه هفته آتی استان اردبیل را تحت تاثیر خود قرار خواهد داد.


این اداره کل افزوده است بر این اساس با عبور موج اول این سامانه از عصر پنجشنبه تا صبح جمعه، بر میزان ابرها افزوده شده و بارش در برخی نقاط (به ویژه در مناطق شمالی استان) پیش بینی می شود.


به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری اردبیل، هم چنین پیش بینی می شود مجددا" از بعد از ظهر روز شنبه تا یکشنبه هفته آتی تاثیرات این سامانه افت چند درجه ای دما، افزایش ابر و مه و بارش باران و برف در برخی نقاط استان خواهد بود.


گفتنی است، اداره کل موصوف ضمن اعلام آماده باش به شوراهای مدیریت بحران کلیه شهرستان های استان از مردم نیز خواسته است موارد ایمنی را حتما" رعایت کنند.


پایان پیام/
 

کد خبر 317442

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha