تزریق 70 هزار جلد کتاب به سازه‌های ایستگاه مطالعه سطح استان اردبیل

خبرگزاری شبستان: مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل از تزریق 70 هزار جلد کتاب به سازه‌های ایستگاه مطالعه سطح استان اردبیل خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اردبیل، صادق فرهمند امین مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل عصر امروز (6 آذر) در مراسم تجلیل از فعالان کتابخانه‌های عمومی در سرعین، اظهار داشت: هم چنین تاکنون 45 هزار جلد از این کتب نیز از سوی مردم به امانت برده شده است.


وی با بیان اینکه طی سالجاری12 ایستگاه مطالعه در شهرهای اردبیل، پارس‌آباد و مشگین‌‌شهر راه‌اندازی شده است، افزود: در نیمه اول امسال یک میلیون و 200 هزار نفر به کتابخانه‌های عمومی استان مراجعه کرده و حدود 500 هزار جلد کتاب به امانت بردند.


فرهمند امین با اشاره به تجهیزات و منابع کتابخانه مرکزی اردبیل، عنوان کرد: کتابخانه مرکزی اردبیل در بین سه هزار و 500 کتابخانه در سراسر کشور جز پنج کتابخانه برتر کشور انتخاب شده است که این انتخاب به دلیل وجود منابع، تجهیزات و بخش های مختلفی است که این کتابخانه در خود جای داده است.


مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل با اعلام این مطلب که امسال از 25 آبان ماه تا دوم آذرماه هفته کتاب‌خوانی نامیده شده بود که برنامه‌های مختلفی در سراسر استان به منظور گرامیداشت این هفته برگزار شد، ادامه داد: نه تنها در طول هفته کتاب بلکه در طول سال باید امر کتاب و کتاب‌خوانی مورد توجه قرار گیرد چراکه توسعه جوامع در گرو توسعه فرهنگی کتابخوانی است.


این مقام مسئول با اشاره به سایت کتابخوانان حرفه ای به آدرس www.booki.ir ، تصریح کرد: 400 هزار جلد کتاب هم اکنون از طریق شبکه کتاب‌خوانان حرفه‌ای استان برای عموم مردم قابل دسترسی و جستجو بوده و مردم می‌توانند با مراجعه به این شبکه از این کتاب‌ها استفاده کنند.


پایان پیام/
 

کد خبر 317622

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha