لباس عاریه مومن چیست؟ / صلوات، سرمه چشم دل

همان گونه که چشمی را که خوب نمی بیند سرمه می کشند و قدرت دید پیدا می کند، با صلوات هم چشم دل باز و بینا می شود. سرمه ایمان صلوات بر پیامبر و اهل بیت (ع) است.

خبرگزاری شبستان: مجموعه رهنمودهای اخلاقی حاج میرزا اسماعیل دولابی در کتابی با عنوان " شهید محبت" منتشر شده است. در این کتاب سخنان این عالم ربانی را با موضوعاتی چون اخلاص، تهذیب، معاد، توکل، مرگ، نماز و دعا می خوانیم. رهنمودهای زیر برگرفته از این کتاب است.
 

زینت امامان خود باشیم
سنگ ها پس از تحمل فشار یک قطعه در یا عتیق می شود و زینت دست مومن می شود. ما هم اگر سختی های راه را تحمل کنیم زینت امامان خود می شویم.
 

صلوات، سرمه چشم دل
همان طور که گاهی اوقات نور شدید، چشم ظاهر را می زند و آن چشم دیگر نمی تواند ببیند، نور هستی هم به خاطر شدتش باطن ها را زده است و چشم های باطن نمی توانند ببینند. همان گونه که چشمی را که خوب نمی بیند سرمه می کشند و قدرت دید پیدا می کند، با صلوات هم چشم دل باز و بینا می شود. سرمه ایمان صلوات بر پیامبر و اهل بیت (ع) است.
 

معصیت، لباس عاریه مومن
معصیت برای دوستان اهل بیت (ع) مثل لباس عاریه است. مومن محال است معصیت را دوست بدارد ولو تحت فشار و غرایض و جنبه های طبیعی از او سر بزند و چون معصیت را با کراهت انجام می دهد برایش نمی نویسند. روز قیامت این لباس عاریه را در می آورند و تن اشقیا می کنند و در عوض عمل خوب اشقیا را که برای آنها لباس عاریه است از آنها می گیرند و بر تن مومن می کنند.
 

عبادت با ولایت معنا دارد
ولایت همان رغبت است. همان گونه که اگر کسی چیزی را بدون رغبت و با اکراه به ما بدهد و بخواهد بر ما منت بگذارد، هرچه باشد نمی پذیریم، عبادت بی ولایت (بی رغبت) هم پذیرفته نیست.
 

بنا بر این گزارش کتاب شهید محبت به قلم مریم ثابت قدم از سوی انتشارات تقدیر وارد بازار نشر شده است.

پایان پیام/


 

کد خبر 317629

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha