برگزاری 23 هزار محفل قرآنی در کردستان به مناسبت ایام محرم

خبرگزاری شبستان: مدیرکل تبلیغات اسلامی کردستان از برگزاری 23 هزار محفل قرآنی با همکاری هیئات مذهبی استان در دهه اول محرم در سطح مساجد و تکایا خبر داد.

حجت الاسلام مسعود صفی یاری، مدیر کل تبلیغات اسلامی کردستان با تشریح فعالیت های این اداره کل در دهه اول محرم به خبرنگار شبستان گفت: اعزام 315 مبلغ و مبلغه به مناطق مختلف استان، ساماندهی و اعزام مداحان، روضه خوانان و نوحه‌خوانان به 550 هیات مذهبی استان از جمله این برنامه ها است.


وی اعزام هشت اکیپ بازرسی ویژه محرم، برگزاری مراسم شیرخوارگان حسینی(ع) با حضور 14 هیات مذهبی، برپایی ایستگاه‌های صلواتی در سطح استان و دسته‌روی هیئات مذهبی در شب‌های هفتم تا دهم محرم با حضور 392 هیات را از دیگر فعالیت ها عنوان کرد.


مدیر کل تبلیغات اسلامی کردستان اظهار کرد: در دهه اول محرم همچنین تهیه و توزیع اقلام فرهنگی در 590 هیئت مذهبی استان، برگزاری هشت همایش توجیهی برای مسئولان هیئات مذهبی و مداحان و همایش پرچم داران بصیرت انجام شد.


وی در ادامه به برنامه‌های برگزار شده در دهه دوم ماه محرم‌ اشاره و برگزاری جلسات مجمع فاطمیون استان و روضه خواهران عضو مجمع فاطمیون را از جمله این برنامه ها عنوان کرد.


حجت الاسلام صفی یاری خاطرنشان کرد: برنامه‌های دهه سوم ماه محرم نیز در حال برگزاری است و هیئات مذهبی استان هر روز با اجرای برنامه‌های سینه‌زنی و مداحی به عزاداری می‌پردازند.
 

پایان پیام/

کد خبر 317690

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha