بهره برداری از کتابخانه های مساجد چند برابر گذشته است

خبرگزاری شبستان: مسئول دبیرخانه کانون‎های فرهنگی هنری مساجد استان کرمان با ارزیابی مثبت عملکرد این کتابخانه ها، اذعان داشت: امروز بهره برداری از کتابخانه های مساجد چندین برابر شده است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از کرمان، مسئول دبیرخانه کانون‎های فرهنگی هنری مساجد استان کرمان دقایقی پیش در جمع خبرنگاران اظهار کرد: 110 کتابخانه در شمال استان و قریب 30 کتابخانه تحت پوشش مساجد در جنوب استان کرمان وجود دارد.


حجت‌الاسلام مهدی رضایی با اشاره به اینکه کتابخانه‎های باز با کمک و حمایت مردم مدیریت می‎شوند، افزود: 250 کتابخانه باز در شمال استان و 100 کتابخانه باز در جنوب وجود دارد.


وی با اشاره به اینکه بخشی از این کتابخانه‎ها در مناطق عشایری راه‎اندازی شده است، بیان کرد: با مساعدتی که در چند سال اخیر از سوی ستاد عالی صورت گرفت، این کتابخانه‎ها در حوزه مناطق محروم رشد چشمگیری داشته‎اند.


حجت‌الاسلام‌ رضایی تصریح کرد: بیش از 280 هزار جلد کتاب در کتابخانه‌های مساجد استان کرمان وجود دارد.


وی با اشاره به اینکه 31 کتابخانه در استان امروز مجوزدار می‌شود، گفت: این کتابخانه‎ها مجوز فعالیت مستقل خود را به عنوان یک نهاد فرهنگی دریافت می کنند.


مسئول دبیرخانه کانون‎های مساجد استان کرمان از صدور مجوز فعالیت سایر کتابخانه‎های مساجد استان در دو سال آینده خبر داد.


حجت‎الاسلام رضایی با ارزیابی مثبت عملکرد این کتابخانه ها، اذعان داشت: امروز بهره برداری از کتابخانه های مساجد چندین برابر شده است.

 
پایان پیام/

کد خبر 317735

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha