برگزاری سومین کارگاه آموزشی مجریان طرح نهضت سواد آموزی در سنندج

خبرگزاری شبستان: سومین کارگاه آموزشی مجریان طرح نهضت سواد آموزی به همت دبیرخانه نظارت بر کانون های فرهنگی هنری مساجد کردستان در سنندج برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از سنندج، ﮐﺎﻣﻞ ﮔﻠﺒﺎﻏﯽ، ﻣﺴﺌﻮل دﺑﯿﺮﺧﺎﻧﻪ ھﯿﺌﺖ ﻧﻈﺎرت ﺑﺮ ﮐﺎﻧﻮن ھﺎی ﻓﺮھﻨﮕﯽ و ھﻨﺮی ﻣﺴﺎﺟﺪ ﮐﺮدﺳﺘﺎن در حاشیه برگزاری این کارگاه آموزشی اظهارداشت: در راستای اﻧﻌﻘﺎد ﺗﻔﺎھﻢ نامه ھﻤﮑﺎری اﯾﻦ دﺑﯿﺮﺧﺎﻧﻪ ﺑﺎ نهضت ﺳﻮادآﻣﻮزی استان شاهد برگزاری دو کارگاه آموزشی بوده ایم و از صبح امروز نیز سومین کارگاه با همکاری آموزش و پرورش ناحیه دو سنندج دایر شده است.


وی افزود: ﺑﺮ اﺳﺎس اﯾﻦ ﺗﻔﺎھﻢ ﻧﺎﻣﻪ ﻣﻌﺮﻓﯽ اﻓﺮاد واﺟﺪ ﺷﺮاﯾﻂ ﺑﻪ ﻧهضﺖ ﺳﻮادآﻣﻮزی ﺑﺮای ﮔﺬراﻧﺪن دوره ھﺎی ﺗﻮﺟﯿهی و ﺷﯿﻮه ﺗﺪرﯾﺲ ﺑﺎ اوﻟﻮﯾﺖ دادن ﺑﻪ داوﻃﻠﺒﺎن، اﺑﻼغ ﺑﺨﺸﻨﺎﻣﻪ ﺑﻪ راﺑﻄﯿﻦ ﺧﻮد در ﺳﺮاﺳﺮ ﮐﺸﻮر درﺑﺎره ﻟﺰوم ھﻤﮑﺎری در اﺟﺮای ﺑﺮﻧﺎﻣﻪ و ﺑﯿﺎن اھﻤﯿﺖ ﺳﻮادآﻣﻮزی از ﺗﻌهدات ﺳﺘﺎد ﻋﺎﻟﯽ ﮐﺎﻧﻮن ھﺎی ﻣﺴﺎﺟﺪ اﺳﺖ و این مهم در استان با جدیت دنبال می شود.


گلباغی خاطر نشان کرد: با توجه به اهمیت و تاکید دین در خصوص بحث سوادآموزی با اجرای تفاهم نامه میان دبیرخانه کانون های مساجد و نهضت سوادآموزی استان این امکان فراهم است تا بدون هیچ محدودیت مکانی و زمانی و به صورت رایگان افراد 10 الی 49 سال باسواد شوند.


ﻣﺴﺌﻮل دﺑﯿﺮﺧﺎﻧﻪ ھﯿﺌﺖ ﻧﻈﺎرت ﺑﺮ ﮐﺎﻧﻮن ھﺎی ﻓﺮھﻨﮕﯽ و ھﻨﺮی ﻣﺴﺎﺟﺪ ﮐﺮدﺳﺘﺎن تصریح کرد: اﯾﻦ ﻃﺮح در راﺳﺘﺎی ﺗﻌﺎﻣﻞ ﻣﺴﺌﻮﻻن ﮐﺎﻧﻮن ھﺎی ﻣﺴﺎﺟﺪ و ﻇﺮﻓﯿﺖ ھﺎی ﻣﺆﺛﺮ آن در ﺟﺬب ﺑﯽ ﺳﻮادان و ﺗﺤﻘﻖ رﯾﺸﻪ ﮐﻨﯽ ﺑﯽ ﺳﻮادی در اﺳﺘﺎن اﺟﺮا ﻣﯽ ﺷﻮد.


گلباغی افزود: اﯾﻦ ﺗﻔﺎھﻢ ﻧﺎﻣﻪ ﺑﺎ ھﺪف ﺗﻮﺳﻌﻪ و ﺗﻘﻮﯾﺖ ﻓﺮھﻨﮓ ﮐﺴﺐ ﻋﻠﻢ و داﻧﺶ و ﺑﻪ ﺻﻔﺮ رﺳﺎﻧﺪن ﺑﯽ ﺳﻮادی و اﺟﺮای ﺑﺮﻧﺎﻣﻪ ﺗﺤﮑﯿﻢ ﺳﻮاد در ﮔﺮوه ﺳﻨﯽ 10 ﺗﺎ 49 ﺳﺎل ﺑﺎ اﺳﺘﻔﺎده از ﻇﺮﻓﯿﺖ ھﺎی ﻣﻮﺟﻮد کانون های مساجد اﻣﻀﺎ ﺷﺪه و در حال حاضر بیش از 300 کانون فرهنگی هنری در کردستان وارد این جهاد علمی و فرهنگی شده اند.


وی اظهار داشت: ﺷﻨﺎﺳﺎﯾﯽ و ﻣﻌﺮﻓﯽ ﻧﯿﺮوھﺎی واﺟﺪ ﺷﺮاﯾﻂ ھﻤﮑﺎری در ﺑﺮﻧﺎﻣﻪ ﺑﻪ ﻋﻨﻮان آﻣﻮزش دھﻨﺪه، ﺷﻨﺎﺳﺎﯾﯽ و ﺛﺒﺖ ﻧﺎم ﺑﺮ اﺳﺎس ﺑﺎﻧﮏ اﻃﻼﻋﺎت اﺳﻤﯽ ﺑﯽ ﺳﻮادان و آﻣﻮزش ﮔﺮوه ھﺪف از ﺟﻤﻠﻪ ﻓﻌﺎﻟﯿﺖ ھﺎی ﮐﺎﻧﻮن های مساجد در این طرح فراگیر ملی است و با محوریت کارگاه های آموزشی مربیان کانون های مساجد استان زیر نظر اساتید مجرب نهضت سوادآموزی آموزش می بینند.


پایان پیام/
 

کد خبر 317778

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha