از برگزاری جلسه تدوین نظامنامه اوقات فراغت تا برپایی طرح عفاف و حجاب

خبرگزاری شبستان: برگزاری پنجمین جلسه تدوین نظام نامه جامع اوقات فراغت در ستاد عالی کانون های مساجد و برپایی فاز اول طرح نگرشی عفاف و حجاب از عناوین مهم ترین اخبار کانون های مساجد در هفته گذشته است.

به گزارش خبرگزاری شبستان، کانون های فرهنگی هنری مساجد در هفته گذشته با اخبار و رویدادهای مختلفی مواجه بوده است که در این گزارش برخی از مهم ترین وقایع مورد نظر، به صورت اجمالی بررسی می شود.

 

 برگزاری پنجمین جلسه کارگروه تدوین نظا‌م‌نامه جامع اوقات فراغت

حجت‌الاسلام حمیدرضا سلیمانی، دبیر ستاد عالی کانون‌های مساجد کشور با اشاره به این که برنامه‌های اوقات فراغت به دلیل آنکه در مسجد برگزار می‌شود، باید رویکرد دینی آن بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد، در پنجمین جلسه کارگروه تدوین نظام نامه اوقات فراغت گفت: محتوا و مواردی که در نظام‌نامه به کار می رود باید با اسناد بالادستی و قوانین جاری ستاد عالی کانون‌های مساجد و بحث تبلیغات و اطلاع‌رسانی همخوانی داشته باشد و در جاهایی هم که مغایرت دارد در قالب شورای طرح و برنامه ستاد عالی کانون‌های مساجد کشور در دستور کار قرار گیرد تا مغایرت‌ها به حداقل برسد.

 

حجت‌الاسلام سلیمانی تاکید کرد: لازم است این کتاب در اختیار کارشناسان حوزه، مدیران موفق کانون‌ها و اساتید قرار گیرد و از نظرات آنها هم در مورد این نظام نامه استفاده شود.

 

اجرای 600برنامه آموزشی پیشگیری از جرائم در کانون های مساجد کرمان

  معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان در همایش ائمه جمعه سراسر استان که امروز(6 آذر) با موضوع "پیشگیری از وقوع جرم" برگزار شد در سخنانی با بیان اینکه روزانه 200 خانواده زندانی استان را با روحانیون ملاقات می دهیم، علت این امر را اهمیت جایگاه خانواده دانست.

 

خالقی با بیان اینکه اگر آگاهی های حقوقی خانواده ها ارتقا یابد مراجعه آنان به مراجع قضائی کمتر می شود؛ بیان داشت: 600 برنامه آموزشی در کانون های مساجد، دانشگاه ها و... برای نیمه دوم سال برنامه ریزی کردیم که سعی بر آن است همه اقشار جامعه را درگیر این آموزش ها کنیم.


25 آذر؛ آخرین مهلت ارسال اثر به جشنواره سرود روستایی

بر اساس این خبر، جشنواره سرود روستایی 27 تا 29 دی ماه برای دومین بار در روستای کردر استان هرمزگان برگزار می شود. 

دبیرخانه دائمی جشنواره بزرگ جوانان مساجد کشور با همکاری معاونت برنامه ریزی و توسعه کانونهای ستاد عالی به منظور اشاعه فرهنگ ناب رضوی، شناسایی استعدادهای هنری روستایی، ایجاد انگیزه مضاعف در میان نوجوانان و جوانان روستایی برای ورود جدی به عرصه فعالیت های فرهنگی و هنری، تقویت روحیه نشاط و شادابی و نیز معرفی ظرفیت های بسیار ارزشمند کانونهای فرهنگی و هنری روستایی برای دومین بار جشنواره سرود رضوی کانونهای فرهنگی و هنری مساجد روستایی را با مشارکت استانداری هرمزگان، بنیاد بین المللی امام رضا (علیه السلام)، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و دبیرخانه کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان هرمزگان برگزار می کند.


 ارسال اثر به دبیرخانه کنگره سبط النبی(ع)  تا 15 آذر تمدید شد

 مهلت ارسال کلیه آثار علمی و مقالات، اشعار و وبلاگ ها در کنگره بین المللی سبط النبی(ع) تا تاریخ 15 آذر 1392 تمدید شد.

بنابراین گزارش، مجمع جهانی اهل بیت(ع)، موسسه فرهنگی مذهبی قاسم بن الحسن(ع)، مرکز مدیریت حوزه علمیه قم، دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم، دبیرخانه ستاد عالی هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، معاونت اجتماعی - فرهنگی شهرداری تهران در برگزاری این کنگره مشارکت دارند.

تقویت و گسترش اهتمام و التزام به سیره اهل بیت(ع)، فراهم سازی بستر مناسب برای هویت شناسی دینی بر اساس نگرش اهل بیت(ع)، تبیین و معرفی جامع شخصیت امام حسن(ع) و تبیین نظریه صبح و مدیریت بحران در اندیشه امام حسن(ع) اهداف اصلی این همایش است.
 

 کانون های مساجد تهران هر شش ماه تجهیز می شوند
حجت الاسلام روح الله صاحبی، سرپرست دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان تهران از تجهیز کانون های فرهنگی هنری مساجد استان تهران خبر داد و گفت: این اقدام مختص کانون های فعال استان تهران است و هر شش ماه یکبار کانون های فعال فرهنگی هنری مساجد استان تهران شناسایی، معرفی و امکاناتی به آنها اختصاص داده می شود.

 

وی بیان کرد: طی ماه محرم نیز تجهیزات کتابخانه های کانون های فعال شامل اسکنر، دوربین عکاسی، قفسه های کتاب، کتاب و سایر اقلام فرهنگی مورد نیاز به کانون های فعال ارسال شده است.
 

فاز اول «طرح نگرشی در عفاف و حجاب» اجرا می شود

فاز اول «طرح نگرشی در عفاف و حجاب» برای 212 نفر از اعضای کانون های مساجد از 15 استان کشور به همت ستاد عالی کانون های مساجد کشور برگزار می شود.


محمد رضا جعفری،با بیان این که دوره مقدماتی طرح حجاب و عفاف سال گذشته در استان ها برگزار شد، بیان کرد: دوره تکمیلی این طرح در تهران به صورت متمرکز و در چهار مرحله برگزار می شود و اساتید این طرح از موسسه مطالعات راهبردی علوم و معارف اسلامی مشهد بحث محتوا دوره ها را بر عهده دارند.

 

وی در مورد زمان برگزاری فاز دوم طرح نگرشی به حجاب و عفاف گفت: در فاز دوم این طرح 160 نفر از 16 استان دیگر شرکت می کنند که پس از پایان فاز اول برگزار می شود.

پایان پیام/

 

کد خبر 317885

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha