اجرای «طرح نماز» در کانون شهدای جهاد

خبرگزاری شبستان: مسئول طرح کانون فرهنگی هنری شهدای جهاد با تاکید بر نقش کانون های در ارتباط نسل جوان با مساجد از اجرای طرح نماز در این کانون خبر داد.

خبرگزاری شبستان_ قم:

کانون های فرهنگی هنری مساجد یک یاز مراکز فرهنگی مهم و محل تجمع جوانان و نوجوانان در کشور هستند که در بستر مساجد رشد و نمو دارند. برپایی نماز اصل اولیه ایجاد مسجد می باشد و باید نسل جوان به حضور در این فضای الهی و شرکت در نماز جماعت تشویق شوند. کانون ها از مهم تیرن مراکز فعال در این خصوص و مرتبط با نسل جوان هستند که برای این حضور تلاش می کنند.

 

حمید رضا شهرباف مطلق، مسئول طرح کانون فرهنگی هنری شهدای جهاد در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان نیز با اشاره به طرح های این کانون برای رسیدن به این هدف گفت: فعالیت های این کانون از سال 89 آغاز شده و تا کنون 90 نفر در کانون ما عضویت یافته اند.

 

وی با بیان اینکه تعداد اعضای کانون های فرهنگی هنری مساجد در طول سال تحصیلی نسبت به ایام فراغت تابستانی متغیر است، خاطرنشان کرد: در طول تابستان تعداد جوانان و نوجوانان مرتبط با کانون شهدای جهاد نیز افزایش داشت و این میزان به 140 نفر رسیده بود.

 

مسئول طرح کانون فرهنگی هنری شهدای جهاد گفت: از جمله برنامه های ویژه سال تحصیلی این کانون کلاس آموزش رایانه، کلاس های قرآنی، حلقه های معرفت و برنامه های اردویی و تفریحی است.

 

وی در خصوص نحوه برگزاری برنامه های کمک آموزشی در کانون شهدای جهاد افزود: این برنامه های در خلال حلقه های معرفت برگزار شده و اعضا با به همراه داشتن کتاب های درسی خود به رفع اشکالات خود می پردازند.

 

اجرای "طرح نماز" در کانون شهدای جهاد
مطلق با اشاره به طرح های ویژه این کانون گفت: یکی از این برنامه ها طرح نماز است که از اجرای آن در کانون یک سالی می گذرد و هدف اصلی ما از اجرای این طرح تشویق نوجوانان به حضور مستمر در مسجد و شرکت در نماز جماعت است.

 

وی ادامه داد: برای این طرح اتاق جوایزی تدارک دیده شده تا به شرکت کنندگان در نماز جماعت و موضوعات تکبیر و اذان مسجد این جوایز تعلق می گیرد.

 

وی با بیان اینکه این طرح ویژه مقطع سنی چهارم ابتدایی تا راهنمایی است، گفت: برای این طرح کارت های امتیازی تهیه شده تا بچه هایی که در مسجد حضور فعال دارند با این کارت ها امتیاز کسب کرده و جایزه بگیرند.

 

هدفمندی و کارآفرینی از اصول مورد تاکید کانون شهدای جهاد در برنامه های تابستانی
مسئول طرح کانون فرهنگی هنری شهدای جهاد افزود: در برنامه های تابستانی این کانون تلاش کردیم تا این برنامه ها هدفمند بوده و کارآفرین نیز باشد.

 

وی تصریح کرد: با همین هدف کلاس های آموزش معرق و یا آموزش رایانه را برای اعضا برگزار کردیم، البته هدف کلی ما ایجاد ارتباط پایدار بین اعضا و مساجد از طریق کانون هاست تا این ارتباط در دوران بزرگسالی هم حفظ شود.

 

مطلق با اشاره به ارتباط خوب اعضا و مسئولین کانون شهدای جهاد با امام جماعت و هیئت امنای مسجد حضرت زهرا (س) گفت: به نظرم یکی از مهم ترین عوامل در شکل گیری این ارتباط خوب قرار داشتن یک فرد جوان در راس هیئت امنای مسجد و همچنین مشارکت امام جماعت مسجد در برنامه های کانون است.

 

جوانی هیئت امنای مسجد یک اصل مهم در رفع موانع فعالیت کانون ها در مساجد
وی ادامه داد: در مساجدی که احیانا مشکلاتی با حضور کانون ها و یا اجرای برنامه های کانون دارند نیز این روش یعنی انتخاب اعضا و یا مسئول هیئت امنای مسجد از میان جوانان در روند بهبود روابط بسیار تاثیرگذار است.

 

مسئول طرح کانون فرهنگی هنری شهدای جهاد افزود: هیئت امنای مساجد اکثرا از میان افراد مسن که زیاد حوصله برنامه و یا سرو صدا ندارند، انتخاب می شوند که این روش در مسیر فعالیت کانون ها و رسالت مهم آنها مبنی بر جذب نسل جوان به مساجد موانعی ایجاد می کند.

 

وی با اشاره به راهکارهای پیش روی کانون ها در ایجاد پل ارتباطی قوی با حوانان و نوجوانان و حفظ آنها در مسجد تصریح کرد: عضویت مسئولین کانون ها در بین اعضای هیئت امنای مسجد و در ادامه داشتن اختیارات بیشتر در برگزاری برنامه های فرهنگی یکی از این راهکارهاست.

 

مطلق در پایان گفت: جوان و نوجوان به دلیل شرایط مقطع سنی شان ویژگی هایی دارند که باید با درک متقابل و همچنین حسن استفاده از این ویژگی ها و به واسطه کانون های فرهنگی هنری مساجد زمینه را برای حضور گسترده و مستمر آنها در مسجد فراهم کرد.

 

پایان پیام/

 

 

کد خبر 318074

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha