سهمیه استان تهران در مسابقات کشوری قرآن باید بیشتر شود

خبرگزاری شبستان: مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان تهران اظهار کرد: با توجه به آمار بالای شرکت کنندگان انتظار داریم که سهمیه استان تهران در مسابقات کشوری قرآن افزایش پیدا کند.

 
به گزارش خبرگزاری شبستان، مراسم اختتامیه سی و ششمین دوره مسابقات قرآن و هجدهمین دوره مسابقات اذان، ابتهال، تواشیح و هم‌خوانی قرآن کریم استان تهران ، هشتم آذرماه با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین علی محمدی، نماینده ولی فقیه و رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدزاده، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان تهران، هیئت داوران این دوره از مسابقات و برگزیدگان در رشته‌های حفظ، قرائت تحقیق، قرائت ترتیل، ابتهال، تواشیح، هم‌خوانی قرآن کریم، اذان و ... در مجتمع فرهنگی بصیرت برگزار شد.
بنا براین گزارش حجت‌الاسلام والمسلمین محمدزاده، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان تهران با اشاره به گسترش فعالیت‌های قرآنی اوقاف استان تهران در سال جاری اظهار کرد: در سال 91 تعداد افرادی که در طرح تربیت حافظان قرآن کریم شرکت کرده بودند؛ 20 هزار نفر بود که در سال 92 این رقم به 52 هزار نفر رسیده است، البته امسال شاهد رشد قابل توجهی در این زمینه بوده‌ایم.


وی در ادامه عنوان کرد: همچنین در مسابقات قرآن استان تهران سال 90 در حدود 20 هزار نفر حضور داشتند که این رقم در سال 91 به 43 هزار نفر رسید و در سال جاری 286 نفر در مسابقات قرآن استان تهران شرکت داشته‌اند که این رقم نیز نشان‌دهنده رشد قابل توجه در این زمینه است.
محمدزاده با یادآوری اینکه رشد قابل توجه در مسابقات قرآن امسال به دلیل توجه بیش از پیش بقاع متبرکه نسبت به این حوزه بوده است، گفت: گسترش تعداد شرکت کنندگان در این دوره از مسابقات قرآن را مدیون حضور جدی در بقاع متبرکه هستیم.


وی ادامه داد: طی هفت روز که مسابقات قرآن استان تهران در مجتمع فرهنگی بصیرت برگزار شد، 477 نفر از بانوان و آقایان با هم به رقابت پرداختند که 242 نفر آقایان و 205 نفر بانوان بودند؛ البته دلیل آمار کمتر بانوان نبود رشته اذان برای بانوان بوده است و بانوان در سایر رشته‌ها حضور پررنگ و فعالی داشته‌اند. مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان تهران در بخش دیگری از سخنان خود اظهار کرد: با توجه به آمار بالای شرکت کنندگان استان تهران در این دوره از مسابقات قرآن، انتظار داریم که در مسابقات کشوری قرآن سهمیه بیشتری به استان تهران داده شود و نسبت به سال‌های گذشته سهمیه استان تهران افزایش داشته باشد.


وی در ادامه با اشاره به همکاری خوب داوران در مسابقات قرآن بانوان و آقایان اظهار کرد: طبق تفاهم‌نامه‌ای که با آموزش و پرورش و به ویژه آموزش و پرورش حکیمه داشته‌ایم، در طول برگزاری این دوره از مسابقات دانش‌آموزان بسیاری از مدارس برای حضور در محل برگزاری مسابقات و دیدن رقابت‌ها می‌آمدند که همین امر باعث شد تا شور و شوق قرآنی خاص در مسابقات قرآن امسال به وجود آید.
بنابراین گزارش، در ادامه این مراسم، حجت‌الاسلام والمسلمین علی محمدی، نماینده ولی فقیه و رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه ضمن تسلیت ایام سوگواری حضرت اباعبدالله الحسسین‌(ع) و سالروز شهادت امام سجاد(ع) گفت: امام زین‌العابدین(ع) یکی از قاریان ممتاز زمان خود بودند که قرآن را به لحاظ محتوا و متن آیات در جامعه گسترش دادند و ایشان یکی از قاریان ممتاز، بی بدیل و بی نظیر زمان خود بوده‌اند.

پایان پیام/



 

کد خبر 318203

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha