چهارمین جشنواره خاطره نویسی «سرخدار» در گلستان برگزار می شود

خبرگزاری شبستان: معاون فرهنگی اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان گلستان از برگزاری چهارمین جشنواره خاطره نویسی دفاع مقدس استان گلستان با عنوان «سرخدار» در اسفند سال جاری خبر داد.

سرهنگ محمدتقی ملکش، معاون فرهنگی اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان گلستان، در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری شبستان اظهارداشت: تاکنون سه دوره از جشنواره های استانی خاطره نویسی با عنوان سرخدار با همکاری این اداره کل و برخی از دستگاه های استانی در استان گلستان برگزار شده است و امسال نیز چهارمین دوره این جشنواره به میزبانی گرگان برگزار می شود.


وی با اشاره به محورهای چهارمین جشنواره خاطره نویسی، افزود: چهارمین جشنواره خاطره نویسی «سرخدار» در محورهای خاطرات کردستان، اعزام به جبهه، بمباران، پشتیبانی و پشت جبهه، لحظه های شهادت همرزمان، عملیات ها، صحنه های نبرد، تشییع شهدا، شوخ طبعی های جبهه، جبهه های پدافند، خاطرات جانبازان، آزادگان والدین، همسران، فرزندان شهدا، فرماندهان و غیره برگزار می شود.


ملکش در خصوص شرایط شرکت در این جشنواره، تصریح کرد: خاطرات نباید شکل داستانی داشته باشد، عناصر چهارگانه، زمان، مکان، خاطره و استناد(معرفی اشخاصی که راوی از آنها نام می برد) رعایت شود، انسجام و بهم پیوستگی حوادث و وقایع باید رعایت شده باشد، هر خاطره می تواند حداقل دو صفحه A4 حداکثر ده صفحه باشد، محدودیتی در تعداد آثار ارسالی برای یک شخص نیست، شرکت کنندگان مشخصات کامل و شماره تماس خود را همراه اثر ارسال کنند، خاطرات دریافتی عودت داده نخواهد شد، دبیرخانه جشنواره جهت چاپ خاطرات در صورت لزوم خاطرات دریافتی را ویرایش و اصلاح خواهد کرد.

 

وی با اشاره به هدایا و جوایز این جشنواره، گفت: به نفرات برگزیده هدایای نفیسی اهدا و خاطرات برگزیده در کتاب جشنواره چاپ می شوند و به کنگره سراسری خاطره نویسی بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس در تهران ارسال خواهد شد.


ملکش با بیان اینکه علاقمندان برای شرکت در این جشنواره تا (15 دی) سال جاری مهلت دارند آثار خود را به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند، اظهارداشت: اختتامیه این جشنواره اسفند سال جاری برگزار می شود.


معاون فرهنگی اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان گلستان یادآور شد: در برگزاری این جشنواره، دانشگاه آزاد اسلامی واحد گرگان، شرکت ملی نفت ایران، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران استان گلستان، حوزه هنری استان گلستان، شرکت مخابرات استان گلستان، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گلستان، جمعیت فرزندان شاهد و ایثارگر و نو اندیش خدمتگزار و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان همکاری دارند.


پایان پیام/
 

 

کد خبر 318224

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha