ضرورت وجود اتاق فکر در کانون های مساجد/ فعالیت کانون مستندسازی شود

خبرگزاری شبستان: مسئول دبیرخانه کانون‌های مساجد گیلان با انتقاد از عدم وجود اتاق فکر در برخی کانون‌ها، اذعان کرد: فعالیت‌های کانون خود را مستند سازی کنید.

به گزارش خبرگزاری شبستان از گیلان، حجت الاسلام سلیمان پورابراهیم، مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد گیلان امروز(9 آذر) در گردهمایی کانون‌های جدید التاسیس مساجد استان که در مجتمع خاتم الانبیاء(ص)برگزار شد، با بیان اینکه محور فعالیت کانون‌های مساجد با امام جماعت مساجد است، اظهار کرد: کانون‌های مساجد باید با نظارت هیئت امنای مسجد و با محوریت امام جماعت به فعالیت‌های خود در مسجد بپردازند.


وی ادامه داد: مساجد دارای چنان ظرفیت عظیمی در انجام فعالیت‌های مختلف هستند که حضور چند سازمان در مسجد خللی در فعالیت‌ها ایجاد نمی‌کند و باید مکمل یکدیگر بود.


حجت الاسلام پورابراهیم با بیان اینکه کانون‌های مساجد در مقابله با تهاجم فرهنگی در سال 71 تاسیس شدند، اذعان کرد: مساجد بهترین محل برای مقابله با تهاجم فرهنگی هستند و وجود بیش از 70 هزار مسجد در سراسر کشور یعنی 70 هزار سنگر که اگر کسی وارد این سنگرها شد از وسوسه‌ها در امان می‌ماند.


وی با بیان اینکه شما کانون‌های فرهنگی و هنری در مساجد به مثابه یک دبیرخانه در محل خود هستید، افزود: عدم وجود اتاق فکر در کانون‌های مساجد از مشکلات عمده این کانون‌هاست.


مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان خطاب به مسئولان کانون‌ها که سعی کنید کانون خود را با استفاده از تجارب دیگران اداره کنید، اظهار کرد: هر منطقه و محلی دارای فرهنگ خاص خود است و شماها باید آگاه به مسائل و نیازهای منطقه خود باشید در این صورت است که موفق می شوید.


وی ادامه داد: طرح و برنامه‌های خود را مطابق با فرهنگ خود طراحی کنید و به دبیرخانه تحویل داده تا بعد از بررسی و ارسال به تهران مورد حمایت قرار گیرد.

 

حجت الاسلام پورابراهیم با بیان اینکه اخلاق، احکام و اصول دین باید محور فعالیت‌های کانون‌های مساجد باشد، اذعان کرد: مابقی فعالیت‌ها باید با حفظ شانیت مساجد و نیازهای منطقه صورت گیرد.

 

وی با اشاره به سرانه کانون‌ها اذعان کرد: در مرحله اول 200 هزار تومان به حساب همه کانون‎ها واریز شد و باید 200 هزار تومان دیگر نیز واریز شود و شما با این مفدار پول می‌توانید کالای مشارکتی خریداری کنید.

 

این مسئول فرهنگی با بیان اینکه کانون‌های روستایی باید نهضت سوادآموزی را جدی بگیرند، گفت: شما کانون‌ها با شناسایی افراد بیسواد 10 تا 50 سال محل خود و ارائه آموزش به این افراد می‌توانید در ریشه کنی بیسوادی نقش مهمی ایفا کنید.

 

حجت الاسلام پورابراهیم با تاکید بر مستند سازی فعالیت‌ها در کانون‌ها تصریح کرد: متاسفانه برخی از کانون‌ها در مستند سازی ضعیف هستند که مشکلاتی را برای این کانون‌ها ایجاد می‌کند سعی کنید تا گزارشات خود را به موقع به دبیرخانه تحویل داده تا ثبت شود.

 

وی در پایان به چگونگی توزیع کتاب بین کتابخانه‌های مساجد پرداخت و تصریح کرد: کتاب‌ها بر اساس تعداد کتابخانه‌های استان سهمیه بندی می‌شوند و بین کتابخانه‌های مساجد توزیع خواهند شد.

 

گفتنی است، در پایان این نشست مسئولان به بیان سوالات و مشکلات کانون‌های خود پرداختند.

 

پایان پیام/

کد خبر 318300

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha