برنامه هایی که به توصیه رهبری برای عمره گزاران برگزار می شود

خبرگزاری شبستان: برنامه جدیدی که در موسم عمره امسال و به توصیه مقام معظم رهبری انجام می شود، حفظ سوره های منتخب از قرآن کریم است که علاوه بر جزء خوانی و تلاوت قرآن اجرا می شود.

 حجت الاسلام حمید احمدی، مدیر آموزش بعثه مقام معظم رهبری در امور حج و زیارت در گفتگو با خبرنگار معارف خبرگزاری شبستان با اشاره به برنامه های این معاونت برای زایران در موسم عمره سال جاری گفت: با توجه به کاهش مدت عمره از 12 روز به 10 روز، و به تبع آن کم شدن زمان اقامت زائران در مدینه یک جلسه از جلسات آموزشی عمره گزاران در مدینه حذف و برای جبران آن یک کلاس به تعداد کلاس های آموزشی آنها در ایران افزوده می شود.


وی آغاز آموزش مجازی زائران را از اول دی ماه اعلام کرد و افزود: بر اساس گروه های مخلتف عمره گزاران، آموزش های مجازی آنها نیز آغاز می شود و زائران می توانند علاوه بر آموزش های مجازی از بسته های آموزشی شامل مباحث احکام، آداب زیارت، موارد و مسایل امنیتی و بهداشت و سلامت و همچنین از کلاس های آنلاین که به صورت روزانه برگزار می شود، بهره مند شوند.


برگزاری مسابقات حفظ سوره های منتخب قرآن کریم از جمله برنامه های ویژه ای است که مدیر آموزش بعثه به آن اشاره کرد و افزود: برنامه جدیدی که در موسم عمره امسال و به توصیه مقام معظم رهبری انجام می شود، حفظ سوره های منتخبی از قرآن کریم است که علاوه بر جزء خوانی و تلاوت قرآن اجرا می شود.
وی خاطرنشان کرد: برنامه حفظ سوره های منتخب مانند سوره واقعه، جمعه و حجرات از ایران آغاز می شود و در مدینه ادامه یافته و در مکه آزمون حفظ برای زائران برگزار می شود . اسامی برگزیدگان نیز به بعثه مقام معظم رهبری اعلام و جوایزی از سوی بعثه به برگزیدگان اهدا می گردد.


مدیر آموزش بعثه یادآور شد: برنامه تفسیر روزانه قرآن توسط روحانی کاروان، تشکیل حلقه های معرفت و زیارت دوره نیز به روال سالهای پیش اما با محوریت موضوع اهل بیت و قرآن برای عمره گزاران برپا می شود.
حجت الاسلام احمدی همچنین به فعالیت بیش از 400 مسئوول فرهنگی در هتل ها و اقامتگاه های عمره گزران ایرانی اشاره کرد و گفت: برای آن دسته از هتل ها و اقامتگاه های زائران ایرانی که بیش از 300 نفر زائر دارند مسئول فرهنگی در نظر گرفته شده و امسال بیش از 400 نفر به عنوان مسئولان فرهنگی هتل ها، از 13 آذر به عربستان اعزام می شوند.


پایان پیام/

 

کد خبر 318354

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha