مربیان قرآن برای تقویت مسائل دینی و اعتقادی همت مضاعف داشته باشند

خبرگزاری شبستان: مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان، اظهار داشت: مربیان قرآنی برای تقویت مسائل دینی، اعتقادی و ترویج فرهنگ معارف اسلامی همت مضاعف داشته باشند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از اهواز، رحمن فلاحی، مدیر کل آموزش و پرورش خوزستان، در گردهمایی 352 مربی قرآنی استان که در تالار فردوسی اهواز برگزار شد، پیروی از ولایت را مهم ترین درس عاشورا دانست و گفت: بسیجی با تبعیت از ولایت ارزش پیدا می کند.

 

وی با اشاره به طرح های وزارتی در خصوص مسائل قرآنی، افزود: در راستای فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر حفظ قرآن کریم، طرح نور(نهضت ملی حفظ قرآن کریم)، ایجاد مدارس قرآنی، مدارس فوق برنامه ای قرآنی، طرح آغازین قرآن کریم، طرح همگام با قرآن و طرح کرامت اجرا شد.

 

فلاحی، تصریح کرد: با توجه به تبلیغات سوء و ضد دینی دشمنان از مربیان قرآن به عنوان چهره ها ی قرآنی انتظار می رود در زمینه های مسائل قرآنی اهتمام ورزیده و برای تقویت مسائل دینی، اعتقادی و ترویج فرهنگ معارف اسلامی همت مضاعف داشته باشند.

 

وی ارتقای رتبه علمی آموزش و پرورش خوزستان از 25 به 12، افزایش رتبه های زیر 1000در کنکور سراسری، کسب رتبه سوم کشوری در هدایت تحصیلی دانش آموزان به رشته های فنی و حرفه ای و کاردانش، جهش خوب در هوشمندسازی مدارس را از موفقیت ها و افتخارات این اداره کل دانست.

 

وی با بیان اینکه همچنین در مسابقات قرآن و معارف اسلامی نیز خوزستان دارای رتبه اول کشوری در چند سال اخیر بوده است، اضافه کرد: از مربیان قرآنی انتظار داریم ضمن ترویج فرهنگ قرآن و معارف اسلامی برای حفظ این جایگاه و کسب رتبه های برتر کوشا باشند و در آغاز کلاس وصایای ارزشمند شهدا را قرائت و جهت پیگیری مسائل قرآنی نیز اتاق فکر قرآنی در حوزه معاونت پرورشی تشکیل شود.

 

ذوالفقارکیانی، معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان خوزستان، نیز ضمن تشریح وظایف مربیان قرآنی، عنوان کرد: مربیان قرآنی سربازان قرآن و پاسداران حریم ولایت هستند و کسی که سرباز است باید با تمام وجود در خدمت قرآن باشد.

 

وی با تأکید بر خدمت این مربیان در مدارس قرآنی برنامه ای و مدارس فوق برنامه ای، از مربیان خواست در حفظ و آموزش روانخوانی قرآن کریم، قرائت، تفسیر و مسابقات قرآنی تلاش ویژه داشته باشند.

 

پایان پیام/
 

کد خبر 318365

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha