بازدید بیش از 10 هزار نفر از نمایشگاه "در هوای حرم" زنجان

خبرگزاری شبستان: مدیر برگزاری نمایشگاه "در هوای حرم" حسینیه اعظم زنجان گفت: همزمان با برپایی نمایشگاه در هوای حرم در حسینیه اعظم زنجان، طبق برآورد انجام شده در 2 روز نخست 10 هزار نفر از آن بازدید کردند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از زنجان، جلیل عابدینی اظهار کرد: اجرای برنامه هفته فرهنگی به پیشنهاد تولیت آستان امام حسین (ع) از 15 روز پیش آغاز شده و با برپایی نمایشگاه در حسینیه اعظم زنجان در حال برگزاری است.


عابدینی با بیان اینکه این نمایشگاه از روز چهارشنبه (6 آذر) افتتاح شده است، اذعان داشت: این نمایشگاه در دو نوبت 9 تا 12 صبح و 15 تا 19 عصر تا روز سه شنبه (12 آذر) برای بازدید عموم دایر است.


مدیر برگزاری نمایشگاه در هوای حرم با اشاره به اینکه این نمایشگاه با مشارکت آستان مقدس امام حسین (ع) و حسینیه اعظم، آستان مقدس حرم حضرت ابوالفضل (ع) و همچنین حرمین امامین عسگریین برگزار می‌شود، افزود: غرفه کودکان، تبلیغات و اطلاع رسانی، مرکز آفرینشهای ادبی از جمله غرفه‌های این نمایشگاه است.


عابدینی به اهداف برگزاری این نمایشگاه نیز اشاره داشت و گفت: انتقال فرهنگ عاشورایی، ارائه خدمات و اطلاع رسانی در زمینه اقدامات انجام شده در حرم امام حسین (ع) به مردم زنجان از مهمترین اهداف برپایی این نمایشگاه است.


وی با بیان اینکه در این نمایشگاه 10 غرفه دایر است، اذعان داشت: غرفه کودکان با هدف ترغیب کودکان به نقاشی با موضوع اهل بیت (ع) دایر است.


عابدینی همچنین از برپایی غرفه‌ای به همت مرکز آفرینشهای ادبی آستان مقدس حرم امام حسین (ع) اشاره کرد و گفت: این مرکز سنگهای این آستان را با حکاکی های مربوط به ائمه (ع) در معرض دید عموم قرار داده است.


وی غرفه اطلاع رسانی سایت آستان امام حسین (ع) را بخش دیگری از این نمایشگاه عنوان کرد که اخبار این نمایشگاه را به صورت آن لاین پوشش می‌دهد.


این مسئول با بیان اینکه غرفه دارالقرآن حرم امام حسین (ع) در این نمایشگاه کتابچه هایی را با عنوان حفظ و قرائت قرآن کریم توزیع می‌کند، اذعان داشت: در این غرفه آزمونی برای حفظ و قرائت افراد 15 سال گرفته شده و آموزش قرائت سوره حمد به صورت صحیح ارائه می‌شود.


عابدینی، موزه نقاشی هنرمندان را از غرفه‌های جالب توجه این نمایشگاه عنوان کرد و گفت: در این غرفه نقاشی به تصویر کشیده شده نقاشان مشهور و عکسهای قدیمی حرم در معرض دید علاقه‌مندان قرار دارد.


وی همچنین به دایر کردن غرفه حرمین کاظمین (ع) اشاره کرد و گفت: مسئولان این غرفه فعالیت های صورت گرفته در این دو حرم مقدس را به صورت کتابچه‎ای در معرض دید عموم بازدید کنندگان قرار داده‌اند.


به گزارش روابط عمومی حسینیه اعظم زنجان، مسئول برگزاری نمایشگاه در هوای حرم همچنین به همکاری 100 نفر از خادمین افتخاری حسینیه اعظم زنجان در برپایی این نمایشگاه اشاره کرد و گفت: غرفه حسینیه اعظم زنجان با ارائه مستند شرح دلدادگی و کتابچه‌های محتوی اطلاعات حسینیه اعظم و اشیای تاریخی اهدا شده به این مکان مقدس درمعرض دید بازدیدکنندگان می باشد.


وی در ادامه با اشاره به برپایی غرفه‌‌ای توسط کانون پرروش فکری اشاره داشت و اذعان کرد: این غرفه تابلوهایی با موضوع اهل بیت (ع) در معرض دید عموم قرار داده است.


پایان پیام/

کد خبر 318455

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha