عدم اختصاص 50 هزار لیتر سهمیه معلولان

خبرگزاری شبستان: معاون توانبخشی سازمان بهزیستی گفت: علی‌رغم اعلام دولت برای اختصاص 50 هزار لیتر سهمیه بنزین معلولان علی‌رغم آماده‌بودن لیست سازمان بهزیستی هنوز این امر محقق نشده است.

یحیی سخنگویی، معاون توانبخشی سازمان بهزیستی کشور در گفت‌وگو با خبرنگار شبستان با اشاره به اینکه سازمان بهزیستی برای روز جهانی معلول برنامه‌هایی همچون بازدید از منازل معلولان با حضور مسئولان و جمعی از مدال‌آوران معلول جسمی و ذهنی و نابینایان دارد، گفت: همزمان با هفته جهانی معلول 120 ویلچر برای معلولان تهرانی توزیع و همچنین از نخبگان معلول نیز تجلیل خواهد شد.

 

وی با اشاره به اینکه قانون جامع معلولان در انتظار تصویب هیئت دولت است، گفت: این قانون شامل تمام طرح‌هایی که مربوط به تسهیل زندگی معلولان است، بوده و با تصویب آن در هیئت دولت در کمیسیون اجتماعی مجلس بررسی و در مجلس به رأی گذاشته می‌شود.

 

وی ادامه داد: در حال حاضر سازمان بهزیستی نقش نظارتی دارد اما با تصویب قانون جامع معلولان تمام ارگان‌ها ملزم به رعایت تکلیف خود در خصوص معلولان هستند.

 

به گفته سخنگویی، طرح اختصاص 50 هزار لیتر بنزین به معلولان سال گذشته مطرح شد که در حال حاضر علی‌رغم اینکه سازمان بهزیستی لیست را آماده کرده و نامه‌نگاری‌ها را انجام داده اما تاکنون در خصوص اختصاص این سهمیه اتفاقی نیفتاده ضمن اینکه سال گذشته مابه‌التفاوت سهم سوخت معلولان برای شش ماه از بودجه سازمان بهزیستی پرداخت شده است.

 

پایان پیام/
 

کد خبر 318491

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha