رزمایش زلزله در مدارس سمنان برگزار شد

خبرگزاری شبستان: این رزمایش امروز به صورت نمادین در دبیرستان دخترانه فامیلی سمنان با حضور مسوولان استان و شهرستان سمنان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار شبستان از سمنان، فرماندار و رئیس ستاد مدیریت بحران شهرستان سمنان امروز(10آذر) گفت:آموزش خانواده ها مهمترین عامل کاهش تلفات و تسریع در ارائه خدمات به مصدومان در زمان بروز زلزله است.


حسن سعدالدین هدف از برگزاری این رزمایش را حساس سازی دانش آموزان، اولیا و مربیان و مرور آموزش ها و مشخص شدن نقاط قوت و ضعف اقدامات متولیان امر دانست.


وی تصریح کرد: تشکیل تیم های امدادی و عملیاتی خدمت رسانی به مجروحان و انتقال بیماران به بیمارستان و سنجش میزان آمادگی دانش اموزان در مواجه با زلزله بخش دیگری از اجرای این رزمایش به صورت سراسری است.


رئیس ستاد مدیریت بحران شهرستان سمنان ادامه داد: ایران در ردیف کشورهای حادثه خیز است و برگزاری این چنین رزمایش هایی برای آمادگی و مقابله با حوادث و بلایای طبیعی همچون زلزله از ضروریات است.


سعدالدین سه اصل مهم حفظ خونسردی و آرامش، پناهگیری صحیح و خروج مناسب را در هنگام مواجهه با بلایای طبیعی نظیر زلزله نیازمند آموزش مستمر برای اقشار مردم و بویژه دانش اموزآن دانست و گفت: هر مرحله از این بخش ها نیاز به یادآوری، تمرین و بازآموزی دارد و اجرای چنین رزمایش های سراسری نیز در این راستا است.


مدیرکل نوسازی و توسعه و تجهیز مدارس استان سمنان از ساخت 292 پروژه مدرسه سازی مطابق با آیین نامه های مربوط به استاندارد سازی مدارس در برابر خطرات زلزله در این استان خبر داد.


ابوالفضل دربانی گفت: این مدارس با استفاده از اعتبارات مصوب مجلس شورای اسلامی در خصوص مقاوم سازی و تخریب و بازسازی مدارس احداث شده است.


وی با اشاره به تصویب 40 هزار میلیارد ریال اعتبار از سوی مجلس شورای اسلامی برای این امر گفت: این مدارس با یک هزار و 417 کلاس درس و زیربنای بیش از 194 هزار مترمربع ساخته شده است.


وی با تاکید بر اینکه در ساخت این مدارس که در فاصله سال های 84 تا 91 ساخته شده است آیین نامه 2800 و ویرایش های جدید آن رعایت شده است گفت: در بخش مقاوم سازی مدارس نیز 128 کلاس درس با 9 هزار و 468 مترمربع زیربنا در این استان اجرا شده است.


وی هزینه مقاوم سازی را 30 تا 40 درصد ساخت یک واحد آموزشی دانست و افزود: برای ساخت و مقاوم سازی این واحدها بیش از 410 میلیارد ریال هزینه شده است.


پایان پیام/

کد خبر 318561

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha