تقویت تعامل بسیج و کانون؛ راهبردی برای پیشبرد اهداف مساجد

خبرگزاری شبستان: مسئول دبیرخانه کانون های مساجد اصفهان تعاملات شایسته میان بسیج و کانون ها را با محوریت امام جماعت مسجد، راهکاری مفید برای افزایش هم افزایی محلات عنوان کرد.

حجت الاسلام معتمدی، مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان اصفهان با تاکید بر این که پایگاه های مقاومت بسیج و کانون های فرهنگی و هنری از ظرفیت های خوب و قابل تامل موجود در مساجد محسوب می شوند به خبرنگار حوزه مسجد و کانون های خبرگزاری شبستان گفت: با توجه به تاثیرات بسزای دو نهاد بسیج و کانون در مساجد، می توان با ایجاد تعاملات شایسته میان این دو گروه، هم افزایی را در سطح محلات و شهرها افزایش داد.

 

حجت الاسلام معتمدی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر این که بسیج، هویت انقلاب و نظام اسلامی است، افزود: امروزه پایگاه های مقاومت بسیج از گنجایش بسیار بالایی در سطح کشور به ویژه در مساجد برخوردارند و مسئولان فرهنگی می توانند با به کار بستن تعبیرات ارزشمند مقام معظم رهبری و تاکید ایشان بر لزوم تعاملات گسترده میان بسیج و کانون در یک مسجد، از این مسئله به عنوان نقشه ای برای پیشبرد اهداف مقدس خود استفاده کنند.

 

وی ادامه داد: با در نظر گرفتن تعاریف مطرح شده برای کانون های فرهنگی و هنری و بسیج با محوریت امام جماعت مسجد به عنوان مدیر مسجد همچنین برنامه ریزی های انجام شده می توان در راستای انجام فعالیت های فرهنگی مفیدی قدم برداشت.

 

مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان اصفهان با بیان این که در استان اصفهان هر کجا پایگاه و کانونی وجود داشته است اصل بر تعامل و هم افزایی گذاشته شد، توضیح داد: در پی توصیه های مقام معظم رهبری، جلسات متعددی با مسئولان بسیج نواحی مختلف استان تشکیل و مشکلات موجود با تدابیر ائمه جماعات پیگیری شد هم اکنون نیز با همکاری بسیج و کانون ها در حال عملیاتی کردن این هدف هستیم.

 

حجت الاسلام معتمدی خاطرنشان کرد: امید است علی رغم وجود هماهنگی های لازم میان گروه های مساجد، با حل شدن مسائل اعتباری و تجهیزات مالی کانون ها شاهد فعالیت های تاثیرگذارتری در این حوزه باشیم.
پایان پیام/

 

کد خبر 318566

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha