برگزاری مسابقات تلاوت قرآن کریم در ایلام

خبرگزاری شبستان: مسئول دارالقرآن کریم تبلیغات اسلامی استان ایلام، از برگزاری نخستین دوره مسابقات تلاوت قرآن کریم در این استان خبر داد.

حشمت الله رستمی، مسئول دارالقرآن کریم تبلیغات اسلامی استان ایلام، صبح امروز(10 آذر) در این خصوص به خبرنگار شبستان در ایلام، گفت: این مسابقات در 3 رشته قرائت تحقیق، ترتیل و حفظ کل قرآن کریم در دو نوبت صبح و عصر در این استان برگزار شد.


وی، با اشاره به اینکه این مسابقات برای اولین بار در سطح کشور اجرا می شود، افزود: 90 نفر از قاریان و حافظان خواهر و برادر در این دوره از مسابقات باهم به رقابت پرداختند.


رستمی، بیان کرد: قاریان بایستی 8 قطعه یک صفحه ای که از قبل در اختیار شرکت کنندگان قرار داده شده حفظ کرده و روز مسابقه قرائت کنند که علاوه بر تلاوت، حافظان بایستی به ترجمه و مفاهیم آیات نیز مسلط باشند.


مسئول دارالقرآن کریم تبلیغات اسلامی استان ایلام، تصریح کرد: نفرات اول رشته های قرائت و حفظ کل به مسابقات کشوری که اواخر آذر سال جاری در تهران برگزار می شود، اعزام خواهند شد.


وی، از برگزاری مسابقات قرآنی با عنوان تسنیم وی‍ژه کارکنان نهادهای فرهنگی زیرنظر دفتر مقام معظم رهبری خبر داد و گفت: این دوره از مسابقات در رشته های قرائت تحقیق، ترتیل، حفظ 2، 5 جزء و تفسیر قرآن کریم با حضور 35 نفر برگزار و نفرات برتر به مسابقات کشوری اعزام می شوند.


رستمی، یادآورشد: جلسه تفسیر قرآن کریم با حضور مدیرکل تبلیغات اسلامی استان ایلام برگزار که در این جلسه آیات 6 تا 12 سوره هود تلاوت و تفسیر شد.


مسئول دارالقرآن کریم تبلیغات اسلامی استان ایلام، ایجاد نشاط معنوی در جامعه، بهره گیری از آیات و مفاهیم قرآن کریم، کشف و شکوفایی استعدادهای قرآنی از جمله اهداف مسابقات و نشست های قرآنی عنوان کرد.


پایان پیام/
 

کد خبر 318588

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha