خطر جمعیت کم سوادان بیش از جمعیت بی سوادان است

خبرگزاری شبستان: معاون وزیر و رئیس سازمان نهضت سوادآموزی، خطر جمعیت کم سوادی در سطح کشور را بیشتر از بیسوادی دانست.

به گزارش خبرگزاری شبستان از بیرجند، علی باقرزاده، معاون وزیر و رئیس سازمان نهضت سوادآموزی، امروز (10 آذر) در مراسم مانور زلزله همزمان با سراسر کشور که در هنرستان فنی خیام بیرجند برگزار شد با بیان اینکه بیسواد به کسی گفته می شود که خواندن و نوشتن بلد نیست، اظهار داشت: در حال حاضر 9 میلیون و 800 هزار بیسواد در گروه سنی بالای شش سال وجود دارد که معادل چهار و نیم درصد جمعیت کشور است.

 

وی از وجود سه میلیون و 456 هزار نفر بیسواد در گروه سنی 10 تا 49 سال در سطح کشور خبرداد و افزود: این تعداد برابر با 8/6 درصد جمعیت کشور می باشد.

 

باقرزاده با بیان اینکه استان های سیستان و بلوچستان، کردستان، آذربایجان غربی، کرمان، خراسان شمالی، دارای بالاترین درصد بیسوادی هستند، افزود: شهر تهران، استان های یزد، اصفهان، البرز و بوشهر دارای بالاترین درصد باسوادی هستند.

 

وی جمعیت تحت پوشش سازمان نهضت سواد آوزی در سطح کشور را برابر با 220 هزار نفر ذکر کرد و بیان داشت: از این تعداد 100 هزار نفر بیسواد مطلق هستند.

 

وی خطر جمعیت کم سوادی در سطح کشور را بیشتر از بیسوادی دانست و بیان کرد: در حال حاضر 10میلیون کم سواد درسطح کشور وجود دارد که به دلیل روش آموزشی خاص آنها و عدم توجه مسئولان مربوطه به این امر مورد غفلت قرار گرفته است.

 

پایان پیام/
 

کد خبر 318671

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha