آیین نامه اجرایی تفاهم‌نامه آموزشی فرهنگی امضا شد

خبرگزاری شبستان:معاونت سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش و دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان اصفهان آیین نامه اجرایی تفاهم‌نامه آموزشی فرهنگی امضا کردند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اصفهان، حجت الاسلام رمضانعلی معتمدی، مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان اصفهان امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در راستای تببین، تشریح و اجرایی کردن تفاهم‌نامه آموزشی و فرهنگی سازمان نهضت سواد آموزی کشور و ستاد عالی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور که در راستای تحقق تدابیر و فرامین مقام عظمای ولی فقیه مبنی بر تعامل دستگاه های علمی – فرهنگی و دینی کشور در برنامه سواد آموزی منعقد شده است، نشستی باحضور مسئولین استانی دو نهاد طرفین تفاهم‌نامه ( دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان اصفهان و معاونت سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش استان) برگزار و کارگروهی تخصصی به عنوان ستاد اجرایی استان تشکیل شد که در اولین نشست این ستاد، پیشنهاد تدوین و تنظیم آیین نامه اجرایی مطرح و به تصویب رسید که بر اساس آن، آیین نامه تهیه و تنظیم شد.

وی ادامه داد: تحت پوشش قراردادن بی سوادان و کم سوادان گروه سنی 10 تا 49 سال استان اصفهان که در حوزه فعالیت های فرهنگی و مسجد محور قابل شناسایی و سواد آموزی هستند هدف اصلی تنظیم و امضای این قرارداد است.

حجت الاسلام معتمدی تصریح کرد: کانون فرهنگی هنری که در هر شهرستان به عنوان مسئول هماهنگی و پیگیری برگزاری دوره های سوادآموزی توسط دبیرخانه کانونهای مساجد استان انتخاب می شود و نظام آموزشی جاری سواد آموزی مشتمل بر سه دوره تحصیلی سواد آموزی، تحکیم سواد و انتقال است.

وی گفت: دوره سواد آموزی، دوره ای است که به منظور دستیابی افراد بزرگسال به حداقل سواد، اجرا می‌شود و این دوره به مدت 400 ساعت و ویژه افراد بی سواد، قبول شدگان مقدماتی، پایه اول، پایه دوم و مردود شدگان سوم ابتدایی و تکمیلی است.

 

حجت الاسلام معتمدی گفت: دوره تحکیم سواد، دوره ای است که فرصت استمرار و پایداری آموخته ها و کاربرد آن را برای کسانی که دوره سواد آموزی را گذرانده اند و تمایل به ادامه تحصیل ندارند، فراهم می سازد و این دوره به مدت 200 ساعت(70 ساعت حضوری و 130 ساعت غیرحضوری) به طور پیوسته و همزمان با اهداف تثبیت مهارت خواندن و نوشتن؛ ویژه قبول شدگان دوره‌های سوادآموزی، دارندگان مدرک تحصیلی تکمیلی، پایه سوم ابتدایی و مردود شدگان دوره پایانی و چهارم ابتدایی برگزار می شود.

 

مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان اصفهان گفت: دوره انتقال، دوره ای است که فرصت ادامه تحصیل برای کسانی که دوره سواد آموزی را گذرانده اند یا فاقد شرایط ادامه تحصیل در نظام آموزش و پرورش رسمی هستند را فراهم می سازد و این دوره شامل 800 ساعت(200 ساعت غیرحضوری و 600 ساعت حضوری) آموزش؛ ویژه قبول شدگان دوره سوادآموزی، تکمیلی، پایانی، سوم و چهارم ابتدایی و مردود شدگان پنجم ابتدایی است.


وی ادامه داد: این آیین نامه در 3 فصل، 13 ماده، 24 بند و 11 تبصره به تصویب ستاد اجرایی استان و تأیید روسای استانی نهادهای طرف تفاهم‌نامه رسید.

پایان پیام/

کد خبر 318683

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha