ثبت بیش از 180 مورد زلزله در استان لرستان

خبرگزاری شبستان: مدیرکل ستاد بحران استان لرستان از ثبت 188 مورد زلزله از ابتدای سال جاری تاکنون در این استان خبرداد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از خرم آباد، رضا آریایی، مدیرکل ستاد بحران استان لرستان امروز(10 آذر) در مراسم نواخته شدن زنگ ایمنی و زلزله در شهرستان خرم آباد، گفت: در طول شش ماه اول امسال تاکنون 188 مورد زلزله در سطح استان لرستان ثبت شده است.


وی با اشاره به بزرگی این تعداد زلزله، افزود: 13 مورد از مجموع زلزله های رخ داده شده در سطح استان با بزرگی بیش از سه ریشتر رخ داده است.


آریایی اظهار داشت: اغلب زلزله هایی با قدرت بالاتر از سه ریشتر در بخش های چالان چولان شهرستان بروجرد وبخش سپید دشت خرم آباد روی می دهد.

 

وی با بیان اینکه ایران کشوری زلزله خیز است، افزود: 98 درصد مساحت کشور در حوزه گسل های زلزله خیز واقع شده که استان لرستان نیز شامل این 98 درصد است.


مدیرکل ستاد بحران استان لرستان با بیان اینکه هر لحظه امکان وقوع زلزله وجود دارد، خاطرنشان کرد: باید همواره آماده رخداد زلزله بوده و اطلاعات عمومی را جهت کاهش خسارت احتمالی بالابرد.


آریایی همچنین با تاکید بر ضرورت رعایت نکات استاندارد در ساخت و ساز منازل، افزود: با اطلاع رسانی به موقع در مردم و حتی کودکان و نوجوانان می توان خسارت های ناشی از زلزله را به حداقل کاهش داد.


گفتنی است، درهمایش مانور زلزله و ایمنی خرم آباد که در دبیرستان پسرانه آیت اله طالقانی برگزار شد، دانش آموزان با چگونگی مقابله با کاهش خسارات جانی و مالی ناشی از زلزله و آتش سوزی آشنا شدند.

 

شایان ذکر است، امروز در سطح همه شهرستان های استان لرستان زنگ زلزله و ایمنی نواخته شد و دانش آموزان با راهکارهای ایمنی در زمان رخداد زلزله آشنا شدند.

 

پایان پیام/
 

کد خبر 318713

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha