برگزاری مانور زلزله و ایمنی در مدارس استان بوشهر

خبرگزاری شبستان: همزمان با سراسر کشور، مانور زلزله و ایمنی در مدارس استان بوشهر برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از بوشهر، بهادر دهاز، رییس سازمان دانش آموزی استان بوشهر، پیش از ظهر امروز (10آذر)، در آیینی در مدرسه امیرکبیر شهر بوشهر گفت: هدف از برگزاری مانور زلزله و ایمنی ارتقای سطح آموزش و آمادگی دانش آموزان در هنگام وقوع زلزله است و با توجه به موقیعت استان بوشهر برگزاری اینچنین مانورهایی و آموزش دانش آموزان ضروری است.

 

وی افزود: دراین مانور دانش آموزان با نحوه پناه گیری، شناخت مناطق امن مدرسه، حفظ آرامش در زمان وقوع زلزله و خروج صحیح از کلاس ها آشنا می شوند.

 

وی تصریح کرد: مقاوم‌سازی منازل و مکان‌های مختلف بسیار اهمیت دارد و آموزش‌های پناه‌گیری حین زلزله امری مؤثر در کاهش تلفات است.
 

دهاز خاطر نشان کرد: آموزش‌هایی که فرا گرفته می‌شود، زمان بحران بسیار کارساز است و مانورهایی که در مدارس و سایر مکان‌ها برگزار می‌شود هم بسیار تاثیر دارد.
 

وی بیان داشت: در این مانور پس از بصدا در آمدن زنگ خطر و آژیر زلزله، دانش آموزان در جای امن قرار گرفتند و خروج اضطراری از کلاس ها را به نمایش گذاشتند.

 

دهاز اظهار کرد: در ادامه این مانور، نیروهای امدادی وارد منطقه زلزله زده شده و بلافاصله نیروهای آتش نشانی به خاموش کردن حریق های ناشی از زلزله فرضی پرداختند.

 

پایان پیام/

 

کد خبر 318767

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha